Reklama
Rozwiń
Reklama

Nieefektywna piramida sportu w Polsce

Do dyskusji o wynikach polskich olimpijczyków w Paryżu całkiem sporo może wnieść ekonomia – uważają badacze z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Publikacja: 14.10.2024 20:48

Na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu Polscy sportowcy zdobyli tylko 10 medali. Mamy prawo być rozczar

Był apetyt na więcej

Na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu Polscy sportowcy zdobyli tylko 10 medali. Mamy prawo być rozczarowani?

Foto: Adobe Stock

Zamożność kraju, liczebność populacji i czynniki polityczno-historyczne – przy pomocy tego zestawu zmiennych można w przybliżeniu przewidzieć, jaką liczbę medali zdobędzie na Igrzyskach Olimpijskich reprezentacja danego państwa. Da się też policzyć, kto w Europie jest najefektywniejszy w wydatkowaniu publicznych środków na sukcesy olimpijskie. Każda z tych perspektyw potwierdza słuszność ogólnego nastroju, jaki towarzyszy ocenie naszych występów w Paryżu. Mamy zawód. Ale czy niespodziankę?

Polska nie jest krajem sportu

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama