Według wicepremiera Mateusza Morawieckiego przed nową prezes stoją ogromne wyzwania, a PARP wpisuje się w realizację "Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju".
"PARP spełnia kluczową rolę we wspieraniu przedsiębiorczości w Polsce, wpisuje się tym samym w realizację +Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju+. Jest instytucją mającą wpływ na proces inwestycyjny i podnoszenie konkurencyjności gospodarki, dysponuje dużymi środkami unijnymi dla firm" - podkreślił wicepremier Mateusz Morawiecki, cytowany w komunikacie resortu rozwoju, przesłanym PAP w poniedziałek.
Jak dodał, przed nowym prezesem Agencji stoją ogromne wyzwania. "Jestem przekonany, że im podoła, wprowadzając nową jakość w zarządzaniu i podejściu do jej zadań" - ocenił.
Patrycja Klarecka jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w zakresie Polityki gospodarczej i strategii przedsiębiorstw. Ma doświadczenie zawodowe w sektorach: finansowym, medialnym i edukacyjnym, w tym 15-letnie na stanowiskach menedżerskich, w takich spółkach jak: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (2014-2016), Bank Zachodni WBK (2010-2014), Telewizja Polska (2004-2010), PZU (2002-2004). Według resortu rozwoju "z sukcesem realizowała złożone projekty biznesowe, marketingowe i w obszarze nowych technologii".
Wcześniej pracowała m.in. jako wykładowca w Wyższej Szkole Dziennikarskiej w Warszawie i jako konsultant w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Była członkinią rad nadzorczych: Fundacji GPW i IAB Polska oraz członkinią zarządu Fundacji Charytatywnej PZU. Reprezentowała TVP w Crossmedia Group przy Europejskiej Unii Nadawców.