Reklama
Rozwiń
Reklama

Andrzej H. Jasiński: Doganiamy? A może tylko gonimy?

Zdecydowana większość polskiego potencjału B+R tkwi poza firmami. Oznacza to, że więcej niż 60 proc. „produkcji naukowej” powstawało poza sektorem przedsiębiorstw, głównie w instytucjach naukowo-badawczych, czyli „dalej od rynku”.

Publikacja: 22.09.2022 03:00

Andrzej H. Jasiński: Doganiamy? A może tylko gonimy?

Foto: Adobe Stock

Luka technologiczna między polską gospodarką a czołówką krajów wysoko rozwiniętych (KWR) jest oceniana powszechnie na kilkadziesiąt lat, choć nie we wszystkich dziedzinach jest aż tak duża. Niektórzy, jak np. prof. Arkadiusz Świadek, uważają, że nadal się nie zmniejsza, chociaż są i tacy, których zdaniem ostatnio nastąpiło zmniejszenie owej luki. Takie stwierdzenie znajdujemy w dokumencie strategicznym „Polityka naukowa państwa”, sygnowanym przez ministra edukacji i nauki i zatwierdzonym właśnie przez Radę Ministrów. W dokumencie tym nie znajdziemy jednak danych pozwalających na takie stwierdzenie.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Sowiecki słoń w sercu Warszawy
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Opinie Ekonomiczne
Tajwan puka do drzwi Interpolu
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama