Dłużej, ale może milej, czyli jak nie stracić pasażera

Od kilku lat wiemy, że nie ma lekko – zanim będzie lepiej, musi być gorzej. Widać to szczególnie wyraźnie w przypadku dużych inwestycji infrastrukturalnych, realizowanych w Polsce, zarówno kolejowych, jak i drogowych.

Aktualizacja: 30.07.2017 20:59 Publikacja: 30.07.2017 18:54

Dłużej, ale może milej, czyli jak nie stracić pasażera

Foto: Archiwum

Ich pozytywne efekty widać jednak gołym okiem – domknięcie pierwszej fazy gruntownej modernizacji części z głównych szlaków PKP, czego skutkiem było skrócenie, nieraz znaczące, czasu podróży, połączone z modernizacją taboru sprawiło, że pasażerowie znów ruszyli do pociągów. Teraz jednak kolejarzy czeka następna poważna próba – rusza kolejna fala modernizacji, która spowoduje wyłączenia z ruchu, nieraz na długo, wielu ważnych tras, wprowadzenie składów na kłopotliwe objazdy, wydłużenie podróży. Czy Polacy znów odwrócą się od kolei?

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Przemysł zbrojeniowy, czyli prymusa Donalda Tuska nieodrobiona praca domowa
Opinie Ekonomiczne
Ekonomiści z CASE: Brak przełomu w roku przełomu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Przerażające słowo „deregulacja”
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska w erze MAGA: mity o deficycie handlowym z USA
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Chrobry, do boju!