Transformację cyfrową warto zacząć od najprostszych zmian

Polska staje się hubem przemysłowym UE z najwyższym przyrostem zatrudnienia w przemyśle - mówi Mariusz Siwek, channel director CEE North w amerykańskiej firmie Infor.

Publikacja: 09.10.2017 20:42

Transformację cyfrową warto zacząć od najprostszych zmian

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak ocenia pan przygotowanie polskich firm do IV rewolucji przemysłowej?

Mariusz Siwek: W Polsce większość menedżerów jest głęboko przekonana o tym, że ich przedsiębiorstwo wymaga zmian i wcześniej czy później musi przejść transformację cyfrową. Zarządzający zakładami przemysłowymi zdają sobie sprawę z ograniczeń obecnych systemów informatycznych, które przestały spełniać oczekiwania i spowalniają proces decyzyjny w firmie, ograniczają także możliwości dostosowania produktów do potrzeb rynku. W wielu przypadkach barierą jest nie tyle brak świadomości tego, że należy się przestawić na rozwiązania cyfrowe, ile brak środków na inwestycje w te rozwiązania. Dotyczy to zwłaszcza firm średniej wielkości, którym łatwiej jest dostosować się do zmian, ale wstrzymują je skromne fundusze na inwestycje. Zachęty podatkowe ze strony państwa, m.in. ustawa o robotyzacji, powinny jednak sprawić, że w każdym sektorze przemysłu i w firmach każdej wielkości świadomość zmian doczeka się wkrótce realizacji w postaci wdrażania najnowszych systemów i rozwiązań technologicznych wspierających przemysł 4.0.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mieczkowski: Polska w cieniu cyberkolonializmu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: „Szóstka dla premiera”