Reklama

Transformację cyfrową warto zacząć od najprostszych zmian

Polska staje się hubem przemysłowym UE z najwyższym przyrostem zatrudnienia w przemyśle - mówi Mariusz Siwek, channel director CEE North w amerykańskiej firmie Infor.

Publikacja: 09.10.2017 20:42

Transformację cyfrową warto zacząć od najprostszych zmian

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak ocenia pan przygotowanie polskich firm do IV rewolucji przemysłowej?

Mariusz Siwek: W Polsce większość menedżerów jest głęboko przekonana o tym, że ich przedsiębiorstwo wymaga zmian i wcześniej czy później musi przejść transformację cyfrową. Zarządzający zakładami przemysłowymi zdają sobie sprawę z ograniczeń obecnych systemów informatycznych, które przestały spełniać oczekiwania i spowalniają proces decyzyjny w firmie, ograniczają także możliwości dostosowania produktów do potrzeb rynku. W wielu przypadkach barierą jest nie tyle brak świadomości tego, że należy się przestawić na rozwiązania cyfrowe, ile brak środków na inwestycje w te rozwiązania. Dotyczy to zwłaszcza firm średniej wielkości, którym łatwiej jest dostosować się do zmian, ale wstrzymują je skromne fundusze na inwestycje. Zachęty podatkowe ze strony państwa, m.in. ustawa o robotyzacji, powinny jednak sprawić, że w każdym sektorze przemysłu i w firmach każdej wielkości świadomość zmian doczeka się wkrótce realizacji w postaci wdrażania najnowszych systemów i rozwiązań technologicznych wspierających przemysł 4.0.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prostowanie podatku Belki: kierunek dobry, ale dlaczego tak późno?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Voigt: Niestabilność polityczna na świecie zwiększa znaczenie kryptowalut
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zwycięstwo na punkty
Opinie Ekonomiczne
Marek Kutarba: Czołgi K2: sukces po długich negocjacjach?
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama