Reklama
Rozwiń
Reklama

Tańszy prąd przeminął z wiatrem

Jeśli chodzi o surowce energetyczne, to od lat słyszymy, że musimy je dywersyfikować, by nie być zależnym od jednego dostawcy. Szkoda, że ta zasada nie jest wdrażana w produkcji energii. Nasz miks energetyczny to węgiel kamienny, węgiel brunatny i daleko w tyle biomasa oraz odnawialne źródła energii (OZE).

Aktualizacja: 17.11.2017 08:01 Publikacja: 16.11.2017 21:00

Tańszy prąd przeminął z wiatrem

Dywersyfikacja źródeł to nie tylko możliwość wyboru innego dostawcy, ale i ograniczenie ryzyka. Gdy drożeje jeden surowiec, to przy ich zróżnicowaniu ryzyko wzrostu cen energii jest ograniczone. Tak się niestety nie dzieje w Polsce. Posiadanie kopalń przez firmy energetyczne nie zabezpiecza z oczywistych względów przed wzrostem cen węgla na rynkach światowych. W ostatnich latach niskie ceny surowca pogłębiały straty przy jego wydobyciu na Śląsku. Teraz, gdy ceny poszły w górę, lawina podwyżek się rozpędza. Wyższych wynagrodzeń chcą górnicy, więcej za węgiel żądają kopalnie, a co za tym idzie, wyższe stawki za prąd i ciepło zobaczymy w naszych rachunkach, czyli więcej zapłacimy firmom energetycznym i ciepłowniczym.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Niewidzialne kobiety. O równość szans będziemy walczyć jeszcze 100 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama