Są chętni do podboju Arktyki

W rejonie Arktyki można spotkać się z protekcjonizmem. Ale zaletą krajów regionu jest duża stabilność gospodarcza i przewidywalność.

Publikacja: 22.12.2015 21:00

Uczestnicy debaty stwierdzili, że każda firma musi szukać swojego sposobu na ekspansję. Jeśli na prz

Uczestnicy debaty stwierdzili, że każda firma musi szukać swojego sposobu na ekspansję. Jeśli na przykład wejście na rynek duński jest trudne, to dużo łatwiejsze okazuje się dotarcie tam poprzez Grenlandię

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Go Arctic to kolejny program mający wspierać przedsiębiorców wychodzących na nowe lub trudne rynki zagraniczne. O tym, czy i jakie może przynieść firmom korzyści, dyskutowano podczas debaty „Ruszył program Go Arctic. Czy warto tam jechać" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".

Program ma pokazać atrakcyjność gospodarczą takich państw, jak: Dania, Finlandia, Islandia, Kanada, Norwegia czy Szwecja. Powinien także wspierać polskich eksporterów oraz inwestorów planujących wejście na te rynki lub rozszerzanie na nich prowadzonej działalności.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Michał Szułdrzyński: Polskie firmy dojrzewają do AI. Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Ścieżka dla sektora obronnego
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Trudno rządzić, nie mając zdania. Czy leci z nami pilot?
Opinie Ekonomiczne
Czy liderzy polityczni zapobiegną recesji w Polsce, Unii, USA?