Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak ekspansja, to razem z bankiem

Ekspansja zagraniczna, strategia rozwoju, na którą decyduje się coraz więcej firm, nie mogłaby być realizowana bez odpowiedniego wsparcia finansowego.

Publikacja: 02.03.2016 20:00

Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK

Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK

Foto: materiały prasowe

Decyzja o wyjściu za granicę właściwie zawsze oznacza więc rozszerzenie zakresu współpracy z bankiem. To ważne, bo nie wszystkie banki są tak samo dobrze przygotowane na obsługę handlu zagranicznego. Samo finansowanie w formie kredytowania inwestycji jest bardzo ważne, szczególnie w przypadku dużych projektów rozwojowych, które mają na celu zwiększenie mocy produkcyjnych.

W zakresie inwestycji, które mają podwyższyć jakość i innowacyjność produktów tak, aby miały one większe szanse na powodzenie na rynkach zagranicznych, warto sięgnąć po finansowanie unijne, którego dystrybucję banki również wspierają. To jednak nie wystarcza. Finansowanie handlu zagranicznego musi uwzględniać specyfikę tego biznesu, w którym zarządzanie płynnością i elastyczność w dostępie do środków jest kluczowa. Tutaj szczególnie przydatnym produktem jest wielowalutowa, wieloproduktowa i wielofirmowa linia na finansowanie, która łączy wiele produktów kredytowych w różnych walutach dla różnych spółek z grupy kapitałowej. Jeśli dodatkowo, tak jak w przypadku Banku Zachodniego WBK, jest ona uzupełniona o faktoring, eksporter bądź importer zyskuje maksimum możliwości przy minimalnych formalnościach. Ważnym instrumentem naszej oferty w handlu zagranicznym jest faktoring międzynarodowy, a szczególnie faktoring realizowany w systemie dwóch faktorów (FCI). Wielokrotnie to właśnie faktoring daje możliwość nawiązania relacji handlowej i weryfikacji wiarygodności kontrahenta, a sama istota produktu daje pewność, że płatność za dany kontrakt zostanie zrealizowana. Bezpieczeństwo obrotu to co do zasady jeden z głównych obszarów, w których banki wspierają swoich klientów zajmujących się handlem zagranicznym. Akredytywy i gwarancje to mechanizmy, które są skuteczne, a ich wykorzystanie zwiększa wiarygodność firmy w oczach partnera – bank niejako uwiarygodnia naszą firmę na rynku międzynarodowym. Jednocześnie są to instrumenty dość skomplikowane, szczególnie dla firm, które zadecydowały o wyjściu na tzw. egzotyczne rynki, czyli kierunki geograficzne z odmienną kulturą, systemem prawnym, innymi normami i zasadami w handlu zagranicznym.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama