Polacy nie wykorzystują szansy na Czarnym Lądzie

Rosnąca siła nabywcza konsumentów sprawia, że Afryka staje się coraz atrakcyjniejszym rynkiem dla eksportu żywności. Zwiększa się też popyt na maszyny.

Publikacja: 30.03.2016 21:00

Polacy nie wykorzystują szansy na Czarnym Lądzie

Foto: materiały prasowe

Afryka to kontynent, który budzi coraz większe zainteresowanie polskich przedsiębiorców. Roczny wzrost wartości eksportu z naszego kraju do poszczególnych krajów afrykańskich sięga nawet kilkudziesięciu procent, jednak w ujęciu wartościowym wciąż nie jest to wielkość znacząca dla całego polskiego handlu zagranicznego.

Informacje na temat Afryki pojawiające się w mediach są często negatywne – konflikty zbrojne, skrajne ubóstwo, choroby itp. Takie postrzeganie Czarnego Lądu wynika przede wszystkim z uprzedzeń nabytych w przeszłości, różnic pomiędzy rzeczywistością w Unii Europejskiej i w krajach afrykańskich, a także z wyolbrzymiania negatywnych informacji w mediach. Nie można zaprzeczać, że Afryka zmaga się z wieloma problemami, ale nie stanowią one przeszkód dla przedsiębiorców z takich krajów, jak Chiny czy Turcja, do zawierania kontraktów z tamtejszymi firmami.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej