Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy nie wykorzystują szansy na Czarnym Lądzie

Rosnąca siła nabywcza konsumentów sprawia, że Afryka staje się coraz atrakcyjniejszym rynkiem dla eksportu żywności. Zwiększa się też popyt na maszyny.

Publikacja: 30.03.2016 21:00

Polacy nie wykorzystują szansy na Czarnym Lądzie

Foto: materiały prasowe

Afryka to kontynent, który budzi coraz większe zainteresowanie polskich przedsiębiorców. Roczny wzrost wartości eksportu z naszego kraju do poszczególnych krajów afrykańskich sięga nawet kilkudziesięciu procent, jednak w ujęciu wartościowym wciąż nie jest to wielkość znacząca dla całego polskiego handlu zagranicznego.

Informacje na temat Afryki pojawiające się w mediach są często negatywne – konflikty zbrojne, skrajne ubóstwo, choroby itp. Takie postrzeganie Czarnego Lądu wynika przede wszystkim z uprzedzeń nabytych w przeszłości, różnic pomiędzy rzeczywistością w Unii Europejskiej i w krajach afrykańskich, a także z wyolbrzymiania negatywnych informacji w mediach. Nie można zaprzeczać, że Afryka zmaga się z wieloma problemami, ale nie stanowią one przeszkód dla przedsiębiorców z takich krajów, jak Chiny czy Turcja, do zawierania kontraktów z tamtejszymi firmami.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama