Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.03.2016 21:00 Publikacja: 30.03.2016 21:00
Foto: materiały prasowe
Afryka to kontynent, który budzi coraz większe zainteresowanie polskich przedsiębiorców. Roczny wzrost wartości eksportu z naszego kraju do poszczególnych krajów afrykańskich sięga nawet kilkudziesięciu procent, jednak w ujęciu wartościowym wciąż nie jest to wielkość znacząca dla całego polskiego handlu zagranicznego.
Informacje na temat Afryki pojawiające się w mediach są często negatywne – konflikty zbrojne, skrajne ubóstwo, choroby itp. Takie postrzeganie Czarnego Lądu wynika przede wszystkim z uprzedzeń nabytych w przeszłości, różnic pomiędzy rzeczywistością w Unii Europejskiej i w krajach afrykańskich, a także z wyolbrzymiania negatywnych informacji w mediach. Nie można zaprzeczać, że Afryka zmaga się z wieloma problemami, ale nie stanowią one przeszkód dla przedsiębiorców z takich krajów, jak Chiny czy Turcja, do zawierania kontraktów z tamtejszymi firmami.
Jeszcze 50 lat temu sama groźba wojny w Zatoce Perskiej i zablokowania szlaku handlowego przez cieśninę Ormuz do...
Od początku czerwca ceny ropy naftowej wzrosły o ponad 20 proc. Jak zwykle rynek ropy reaguje na sytuację polity...
W inwestowaniu w OZE brakuje strategii, planu i koordynacji. W efekcie marnotrawimy nie tylko inwestycje, ale i...
Polskie firmy są w ścisłej czołówce światowej najrzetelniejszych, najbardziej terminowych płatników faktur za to...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Unia Europejska zabiega o przestrzeń wolnego handlu w świecie nieprzyjaznej geopolityki i egoizmów narodowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas