O Brexicie wolę nie myśleć

Na rynku europejskim najlepiej sprzedają się dziś auta segmentu C. Czyli średniej wielkości. I jeśli chce się zaistnieć w Europie, trzeba zaoferować właśnie taki model – mówi Danucie Walewskiej prezes Infiniti na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Francois Goupil de Bouillet.

Aktualizacja: 19.04.2016 23:15 Publikacja: 19.04.2016 21:00

O Brexicie wolę nie myśleć

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak wam się udało przekonać rynek, że auto premium wcale nie musi być produkcji którejś z trzech niemieckich potęg?

Stało się tak, bo mamy dla Europy zupełnie odmienną strategię i specjalny produkt – nasze najmniejsze auto Q30. Nie zamierzaliśmy kopiować sukcesów któregokolwiek z konkurentów i powielać ich modeli. A klientom kupującym auta premium mogliśmy pokazać coś nowego wobec tego, co oferuje „niemiecka trójka". Nas też zaskoczył popyt na Q30 i Qx30. Wcześniejszy model Q50 pomógł budować wizerunek marki, ale na rynku mocno nas osadził właśnie Q30. Auto od początku do końca zaprojektowane i wyprodukowane na rynek europejski. Powstało w naszym centrum inżynieryjnym w Londynie i wyjeżdża z fabryki w Sunderland. To nie jest auto globalne, nie takie było nasze zamierzenie. Ale nagle okazało się, że jest na nie popyt także na innych rynkach, np. w USA. Zawsze przygotowujemy modele pod konkretne rynki – chiński, amerykański. Tam dajemy sobie radę bardzo dobrze. Więc teraz mamy jeden główny cel: umocnić się na rynku europejskim. A to jest możliwe jedynie wówczas, kiedy ma się dla tego rynku odpowiedni produkt.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Trudno rządzić, nie mając zdania. Czy leci z nami pilot?
Opinie Ekonomiczne
Czy liderzy polityczni zapobiegną recesji w Polsce, Unii, USA?
Opinie Ekonomiczne
Prezydentura Nawrockiego będzie osłabiać giełdę i złotego, podbijać koszt długu
Opinie Ekonomiczne
Cieślak-Wróblewska: Finanse publiczne to temat tabu, którego nie możemy dłużej unikać