Czas na polskie usługi w całej Unii

Polskie firmy od lat krok po kroku podbijają Europę: zwiększają eksport (stanowi on ok. 70 proc. całego naszego eksportu), budują fabryki za granicą, a nawet przejmują zachodnich konkurentów. To już nie mrzonka, ale fakt, widoczny w różnych danych gospodarczych.

Publikacja: 10.01.2017 20:21

Czas na polskie usługi w całej Unii

Foto: Archiwum

Teraz czas na ekspansję na unijny rynek usług – atrakcyjny, chłonny, perspektywiczny i... tylko teoretycznie otwarty. W rzeczywistości zawsze był chroniony przed zagraniczną konkurencją, zwłaszcza przez największe unijne gospodarki. Jak? Ot choćby przez mnożenie administracyjnych przeszkód czy przeprowadzanie kontroli mających wykazać, że rywale nie spełniają lokalnych bądź narodowych wymogów. Tylko jedna piąta obrotów naszych firm z sektora usług dla biznesu pochodziła ze zleceń płynących z państw Unii Europejskiej. Idę o zakład, że za rok, dwa wartość ta co najmniej się podwoi.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację