Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.10.2019 16:06 Publikacja: 27.10.2019 16:06
Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński
Powiedzieć deja vu o polskim budownictwie w 2019 roku to nie powiedzieć nic! Od pewnego czasu obserwujemy swoisty ping pong między firmami budowlanymi, których interesy reprezentuje Polski Związek Pracodawców Budownictwa (PZPB), a rządem i jego agencjami realizującymi największe inwestycje infrastruktury drogowej i kolejowej.
Ci drudzy uparcie twierdzą, że właściwie nic szczególnego się nie dzieje. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" stwierdził, że w przypadku dróg realizowanych obecnie jest ok. 160 dużych projektów, a zerwane kontrakty stanowią zaledwie niecałe 6 proc. Dał też do zrozumienia, że problemy części wykonawców nie dotyczą rynku polskiego, tylko perturbacji na rynkach trzecich (Ameryka Płd czy Turcja).
Negocjowana właśnie umowa Unii z Indiami to strategiczne posunięcie, które może na nowo zakotwiczyć Europę w mul...
W świecie pełnym konfliktów i przemocy, w którym współzależność stała się bronią, a dotychczasowe sojusze trzeba...
Ostatnie działania polskiego rządu na rzecz przemysłu stalowego nie są dalekosiężną, strategiczną odpowiedzią na...
Zamiast z górnikami rząd powinien umówić się z obywatelami na ramy transformacji energetycznej. I pokazać kierun...
Hasło „suwerenność technologiczna” musi w Europie stać się ciałem. I to szybko. Do zagrożeń związanych z potężną...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas