Reklama
Rozwiń
Reklama

Paweł Surówka: Innowacje są szansą dla Polski

PZU nie może tylko kopiować tego, co dzieje się za granicą, ale powinno poszukiwać innowacji na skalę światową – mówi prezes PZU Życie Paweł Surówka.

Aktualizacja: 17.03.2017 06:41 Publikacja: 16.03.2017 21:13

Paweł Surówka

Paweł Surówka

Foto: Rzeczpospolita, Piotr Guzik

Rz: PZU Życie zwiększyło rentowność, mimo że rynek ubezpieczeń życiowych się kurczy. Jak udało się to osiągnąć?

Rentowność mnie bardzo cieszy przede wszystkim dlatego, że jednocześnie zwiększyła się składka. Nie jest to zatem rentowność, która zostałaby opłacona tym, że poświęciliśmy klientów. A jednocześnie wzrost liczby klientów nie jest spowodowany tym, że pogorszyła się rentowność. Udało nam się osiągnąć jedno i drugie. Zawdzięczamy to konsekwentnej realizacji strategii, którą ogłosiliśmy w połowie ubiegłego roku. Mówiła ona, że ubezpieczenie grupowe i kontynuowane, nasz bazowy produkt, w którym ubezpieczamy ponad 12 mln klientów, jest źródłem rentowności, ale powinien on również w większej mierze być także platformą do zacieśniania współpracy z klientem.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama