Reklama

Magdalena Lemańska: Filozofia przegrywa w Polsce z cenami

Podobno w Polsce kwitnie moda na promowanie i kupowanie lokalnych produktów i sprawdzanie, gdzie i w jakich warunkach są wytwarzane. Jednocześnie, a liczby nie kłamią, już kilka milionów Polaków kupuje na chińskiej platformie Aliexpress produkty często niskiej jakości i niewiadomego pochodzenia.

Publikacja: 13.07.2017 21:17

Magdalena Lemańska: Filozofia przegrywa w Polsce z cenami

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Wydawałoby się, że Allegro, na którym można kupić zarówno worek do prastarego, nieprodukowanego już modelu odkurzacza, jak i wielkoformatowy olejny obraz na ścianę, ma już tak mocną ofertę i rynkową pozycję, że nic mu nie zagrozi. Ale chińska determinacja i smykałka do robienia interesów sprawiają, że przewaga Allegro nad Aliexpressem maleje.

Kiedy niedawno byłam w Chinach, gdzie wraz z innymi dziennikarzami pytaliśmy naszych przewodników o kwestie polityczne, padła odpowiedź, którą wciąż pamiętam: – Nie rozmawiamy o polityce, chcemy żyć w dobrobycie i robić biznes – odpowiedziała nam gładko jedna z przewodniczek w Szanghaju. Korzystając z tego, że Chiny to ogromny kraj, a Chińczycy lubią zakupy, najwięksi chińscy przedsiębiorcy szybko testują i wdrażają tam na dużą skalę wygodne dla klientów rozwiązania (chiński Facebook, WeChat to jednocześnie wielka mobilna platforma płatnicza), a następnie zaszczepiają je za granicą.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Reklama
Reklama