Konkurs zostanie rozegrany już za trzy tygodnie. Wezmą w nim udział młodzi konstruktorzy pojazdów. Cztery drużyny wystawi Politechnika Warszawska, po dwa Politechnika Gdańska oraz Politechnika Lubelska, ponadto nasz kraj będą reprezentowały zespoły z Politechniki Łódzkiej oraz Politechniki Śląskiej.
Po roku projektowania, tworzenia i testowania swoich pojazdów, zespoły będą musiały pokazać, jak daleką trasę mogą pokonać wykorzystując jeden litr paliwa. W poprzednich edycjach konkursu studenci z Politechniki Warszawskiej pokonali w specjalnym opływowym bolidzie dystans ponad 600 kilometrów.
W 2013 roku wyścigi odbędą się na miejskich torach Houston, Rotterdamu i Kuala Lumpur.
Konkurs podzielony jest na dwie klasy. Klasa Prototyp skupia się na maksymalnej efektywności pojazdu. Tu komfort pasażerów zajmuje drugorzędne miejsce. Klasa Urban Concept przyciąga bardziej praktyczne projekty. Samochody konkurują w jednej z siedmiu kategorii, zależnej od wykorzystanego paliwa: konwencjonalnej benzyny, oleju napędowego, biopaliwa, paliwa z gazu ziemnego, wodoru, energii słonecznej lub elektrycznej.
Samochody wykonają stałą liczbę okrążeń wokół toru przy określonej prędkości, a organizatorzy obliczą efektywność energetyczną każdego z pojazdów, przyznając zwycięstwo w każdej z kategorii i dla każdego źródła energii. Dodatkowo, przyznawane będą nagrody za inne osiągnięcia, m.in. bezpieczeństwo, praca zespołowa, projektowanie i innowacje technicznych.