Kosmiczny pociąg Elona Muska

W Los Angeles powstanie testowy odcinek kolei wielkich prędkości Hyperloop.

Aktualizacja: 16.06.2015 18:28 Publikacja: 16.06.2015 17:59

Kadr z prezentacji przedstawiającej czym jest hyperloop

Kadr z prezentacji przedstawiającej czym jest hyperloop

Foto: materiały prasowe

Kiedy Elon Musk przedstawiał pomysł Hyperloop, potraktowano to jako nieszkodliwe dziwactwo. W końcu kto miałby uwierzyć, że da się zbudować rurę, w której na poduszce powietrznej z prędkością ponad 1000 km na godzinę będą pędzić wagoniki. Podróż z Los Angeles do San Francisco (prawie 600 km) miałaby zająć nieco ponad pół godziny. Tyle, ile pierwszą linią warszawskiego metra (23 km).

Ale Musk, który stworzył markę pojazdów elektrycznych Tesla i firmę kosmiczną SpaceX, nie żartował. W Los Angeles, w miejscu, gdzie ma siedzibę SpaceX, powstanie pierwsza linia Hyperloop. Odcinek ma mieć 1,5 km długości. W przyszłym roku odbędzie się tu konkurs dla projektantów kapsuł pasażerskich. Mają się unosić na poduszce powietrznej i być popychane elektromagnesami zasilanymi energią słoneczną. Bez oporu powietrza i bez zagrożenia zderzeniem z innym pojazdem kapsuły mają osiągać prędkość nawet 1200 km na godzinę.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska