Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 03.03.2016 13:22 Publikacja: 03.03.2016 11:31
Prototyp maszyny ma odbyć pierwszy lot w 2020 roku
Foto: NASA
Maszyna ma dać początek nowej generacji samolotów naddźwiękowych — podobnych do słynnego, wycofanego z eksploatacji Concorde'a. Najważniejsze różnica — samolot ma być cichy i spełniać wymagania większości lotnisk dotyczących poziomu hałasu. Zdaniem NASA to właśnie obowiązujące na wielu amerykańskich i europejskich lotniskach niskie normy hałasu sprawiają, że duzi producenci samolotów nie interesują się technologiami lotu naddźwiękowego.
Problemem jest hałas i fale uderzeniowe towarzyszące obiektom poruszającym się z prędkością naddźwiękową (tzw. sonic boom, grom dźwiękowy). Ze względu na konstrukcję samolotów naddźwiękowych, również podczas startu i lądowania są one głośniejsze, niż „zwykłe" samoloty. Z tym problemem mają sobie poradzić inżynierowie NASA pracujący w ramach Commercial Supersonic Technology Project. Ich zadaniem jest zamiana potężnego gromu w słabiej słyszalne i miękkie dudnienie (NASA określa to mianem „bicia serca"). Służyć ma temu technologia o nazwie QueSST (Quiet Supersonic Technology).
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostaną organizacje, które w innowacyjny sposób wykorzystują kody QR w komunikacji z konsumentami. Można zgłaszać zarówno wdrożone projekty, jak i pomysły na wykorzystanie kodów QR. Firmy zainteresowane udziałem mogą przesyłać swoje zgłoszenia do 30 września 2024 roku. Laureatów wyłoni niezależne jury, a lista zwycięzców zostanie ogłoszona podczas listopadowej konferencji Kod Innowacji.
W polskich laboratoriach prowadzone są najbardziej zaawansowane badania dotyczące obliczeń kwantowych, łączności i kryptografii kwantowej, sensoryki, obrazowania i metrologii kwantowej. Nasi naukowcy są też bardzo skuteczni w pozyskiwaniu środków w konkursach organizowanych przez największy europejski program wspierający badania w tej dziedzinie – sieć QuantERA.
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty amerykańskich bombowców maszyn dalekiego zasięgu, zdolnych do przenoszenia broni nuklearnej.
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierdzą - jest w stanie odczytywać intencje kryjące się za gdakaniem kur i rozróżniać stany emocjonalne u tych ptaków.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Ryzyka i zagrożenia związane z rozwojem sztucznej inteligencji są prawie pewne, a korzyści są spekulatywne - ocenił prof. Andrzej Zybertowicz.
W minionym roku przychody stu największych koncernów zbrojeniowych wzrosły do 632 miliardów dolarów – to o 4,2 proc. więcej niż w 2022 roku, kiedy Rosja napadła na Ukrainę. Połowę tej kwoty zarobiły wojskowe giganty z USA. Polska Grupa Zbrojeniowa awansowała o 11 pozycji.
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. (WZL1) wraz z Lockheed Martin świętowały otwarcie linii produkcyjnej kontenerów startowych pocisków Patriot Advanced Capability-3 (PAC-3) Missile Segment Enhancement (MSE).
W stanie Nowy Meksyk, tuż po starcie z Międzynarodowego Lotniska Sunport w Albuquerque, doszło do katastrofy wielozadaniowego samolotu bojowego Lockheed Martin F-35B Lightning II.
Wicepremier i Minister Obrony Narodowej, Władysław Kosiniak-Kamysz, podpisał umowę na dostawy pocisków AGM 158B JASSM-ER.
Wadze Australii przedstawiły plan wydatków obronnych na rok obrachunkowy 2024-2025. Planowane wydatki poszły w górę.
Amerykańska korporacja Lockheed Martin poinformowała, że Polscy partnerzy przemysłowi spółki zrealizowali pięć dużych projektów offsetowych.
Czeska państwowa spółka LOM Praga podpisała porozumienie z amerykańską firmą Lockheed Martin. Umowa dotyczy współpracy przemysłowej.
Amerykańska agencja kosmiczna NASA i koncern Lockheed Martin zaprezentowały w Palmdale w Kalifornii eksperymentalny samolot odrzutowy X-59, który ma zbierać dane, by umożliwić ciche, ponaddźwiękowe loty komercyjne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas