Założona przez Pana firma MODECOM, w bardzo krótkim czasie stała się rozpoznawana i ceniona zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Jak udało się Panu tego dokonać?

 

MODECOM założyłem w 1999 r. dzięki pasji do nowych technologii. Zaczynaliśmy od obudów i zasilaczy komputerowych, wprowadzając najnowsze rozwiązania technologiczne i w wielu aspektach wyznaczając standardy w branży. MODECOM doskonale radzi sobie na tym pełnym wyzwań rynku, bardzo często występując w charakterze pioniera. Chcemy dostarczać najnowsze rozwiązania technologiczne w przystępnej cenie. W naszym portfolio produktowym znaleźć można m.in. produkty dla graczy, minikomputery, nawigacje, klawiatury, myszy, wideorejestratory, tablety, smartfony, etc. Z roku na rok, dzięki wysokiej jakości produktów, doskonałemu ich pozycjonowaniu w grupie docelowej oraz wprowadzanym innowacjom, MODECOM zdobywa coraz silniejszą pozycję na rynkach całego świata.

 

Czyli możemy przyjąć tezę, że w branży elektronicznej „polskie jest dobre”?

 

Oczywiście. MODECOM to polska firma stworzona przez Polaków. To w kraju rodzi się pierwsza myśl w odniesieniu do nowych modeli urządzeń. W kraju projektujemy i modyfikujemy urządzenia, które tak chętnie kupowane są na wszystkich kontynentach. Co więcej – nasze produkty nie odstają w żadnym aspekcie od produktów znanych wielkich producentów sprzętu IT. Używając na przykład produktów z serii MODECOM Volcano Gaming, przeciętny gracz nie odczuje żadnej różnicy w jakości wykonania i zastosowanych technologii w porównaniu do droższych zagranicznych produktów. Gdyby nasze urządzenia nie były dobre, nie osiągnęlibyśmy sukcesu na rynkach całego świata.

 

Skoro mowa o rynkach zagranicznych, to jak tam odbierane są produkty MODECOM?

Autopromocja
Ranking Samorządów

Poznaj najlepsze samorządy w Polsce

WEŹ UDZIAŁ

 

Przez te wszystkie lata ciężkiej pracy i przemyślanej strategii sprzedażowej i marketingowej, MODECOM zyskał miano światowej spółki z polskimi korzeniami. Model biznesowy z sukcesem realizowany w kraju przeniosłem na inne rynki, dokonując niewielkich korekt zależnych od popytu, podaży i preferencji konsumentów. Uprzywilejowanie przemyślanej strategii, stawianie jakości nad ilością i stałe inwestycje w innowacje przyczyniły się do rozwoju MODECOM na świecie i uczyniły go marką globalną.

 

Spółka od lat inwestuje w polski sport, a ostatnio w przedsięwzięcia związane z gamingiem. Na ile te działania przekładają się na rozpoznawalność marki i popularność produktów?

 

MODECOM od wielu lat skutecznie wdraża strategię marketingu sportowego, m.in. poprzez współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, w ramach której cieszył się tytułem Oficjalnego Partnera Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej. Firma współpracowała również z Ekstraklasą, kiedy to na mocy podpisanej umowy posługiwała się tytułem Oficjalnego Partnera Ekstraklasy i była pierwszą w Polsce firmą z branży IT, która równocześnie została partnerem Ekstraklasy, Kadry Narodowej i klubu piłkarskiego. Jesteśmy jednak już na tym etapie rozwoju spółki, że musimy zrobić krok dalej. Nie jest tajemnicą, że obecnie prowadzimy rozmowy z różnymi federacjami i klubami z Europy, a doświadczenie w marketingu sportowym chcemy przenieść na sport elektroniczny. Jest to o tyle naturalne, że w naszej ofercie znajdują się bardzo popularne i ciepło przyjęte przez ekspertów i konsumentów produkty dla graczy MODECOM Volcano Gaming, które uzasadniają nasze inwestycje w e-sport. Najwyższa pora przenieść nasz marketing na rynek światowy.

 

Jak ocenia Pan dalsze możliwości rozwojowe spółki, po zamknięciu pierwszego półrocza tego roku?

 

MODECOM to spółka notowana na rynku NewConnect. Nasze wyniki finansowe i plany są transparentne. Mamy ambitne cele na przyszłość: emisję obligacji, pozyskanie inwestorów, nowe projekty, rozwój produktów oraz wejście na duży parkiet. Przymierzamy się także do wykonania kroków milowych w stronę działań promocyjnych na skalę globalną. Z optymizmem patrzę w przyszłość, ponieważ od początku istnienia MODECOM rozwój mojej firmy dokonuje się w sposób skokowy.

A co dziś jest największym atutem spółki?

 

Świetnie wycenione urządzenia, które nie odstają jakością od konkurencyjnych, droższych produktów marek zagranicznych, przemyślana strategia rozwoju i ludzie, którzy dzielą ze mną pasję do nowych technologii.

 

Rozmawiał Tomasz Popławski