Reklama

J.W. Construction: Józef Wojciechowski wyznacza cel na 2011 r.

Po całkiem udanym 2010 roku spółka nie zamierza zwalniać tempa. Przybędzie inwestycji poza Warszawą

Publikacja: 18.01.2011 02:42

J.W. Construction: Józef Wojciechowski wyznacza cel na 2011 r.

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

– W 2011 r. sprzedaż mieszkań w J.W. Construction wzrosnąć ma o 20 proc. i wynieść 1,5 tys. sztuk – zapowiada Józef Wojciechowski, szef rady nadzorczej i główny akcjonariusz giełdowej spółki. – Wierzę, że pomimo podwyżki stawek VAT popyt na mieszkania nie osłabnie. Sytuacja gospodarcza nad Wisłą wygląda całkiem dobrze, co powinno zachęcić Polaków do zakupów mieszkań – ocenia Wojciechowski.

Na wzrost sprzedaży złożyć ma się również dywersyfikacja geograficzna działalności. W 2011 r. jeden z liderów warszawskiego rynku nieruchomości chce m.in. wejść na rynek poznański i wrocławski, ruszyć mają również projekty w Katowicach, Łodzi, Szczecinie i Trójmieście.

Podczas gdy w wymienionych miastach J.W. Construction będzie sprzedawać głównie mieszkania w budowie, w Warszawie gros oferty będą stanowić w najbliższych latach gotowe lokale. Dziś deweloper ma ich w ofercie ponad 1 tys. i jak przekonuje Wojciechowski, jest to zaleta kontrolowanej przez niego spółki. – Kryzys zmienił rynek mieszkaniowy. Klienci, gdy mają taką możliwość, wolą kupować gotowy produkt, a nie kota w worku – przekonuje.

Konkurenci J.W. Construction są innego zdania – dla nich utrzymywanie mieszkań w ofercie oznacza dodatkowe koszty i w rezultacie mniejszy zarobek. – Niebawem opublikujemy wyniki za 2010 r. i pokażemy, że nasza strategia sprzedażowa jest słuszna – mówi Wojciechowski

Zdaniem analityków deweloper zamknął 2010 r. z blisko 100 mln zł zysku. Giełdowi rywale J.W. Construction raczej nie zbliżą się do rezultatu kontrolowanej przez Wojciechowskiego spółki. Zysk J.W. Construction raczej nie zostanie wypłacony akcjonariuszom. – Zysk lepiej reinwestować, m.in. w atrakcyjne działki budowlane czy projekty mieszkaniowe – uważa Wojciechowski.

Reklama
Reklama

Zdradza, że spółka jest o krok od przejęcia dużego (1,5 mld zł przyszłych przychodów) projektu na stołecznej Woli. – Na rynku nie brak okazji. Chcemy z nich skorzystać – zapowiada.

– W 2011 r. sprzedaż mieszkań w J.W. Construction wzrosnąć ma o 20 proc. i wynieść 1,5 tys. sztuk – zapowiada Józef Wojciechowski, szef rady nadzorczej i główny akcjonariusz giełdowej spółki. – Wierzę, że pomimo podwyżki stawek VAT popyt na mieszkania nie osłabnie. Sytuacja gospodarcza nad Wisłą wygląda całkiem dobrze, co powinno zachęcić Polaków do zakupów mieszkań – ocenia Wojciechowski.

Na wzrost sprzedaży złożyć ma się również dywersyfikacja geograficzna działalności. W 2011 r. jeden z liderów warszawskiego rynku nieruchomości chce m.in. wejść na rynek poznański i wrocławski, ruszyć mają również projekty w Katowicach, Łodzi, Szczecinie i Trójmieście.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama