Nadpodaż nowych mieszkań, bogata oferta na rynku wtórnym, trudności z uzyskaniem kredytu. To wszystko sprawia, że deweloperzy dwoją się i troją, by przyciągnąć klientów. Jak zauważają firmy sprzedające mieszkania, klienci są dziś coraz bardziej świadomi. Często o opinię na temat nieruchomości proszą niezależnych ekspertów.
- Zdarza się, że proces sprzedaży lokalu trawa naprawdę długo, bo klient chce dokładnie zbadać, jaka jest wartość inwestycji. Na prezentacjach mieszkań coraz częściej pojawiają się specjaliści z branży budowlanej, wynajęci albo spokrewnieni z nabywcami. Mają oni fachowym okiem ocenić jakość zastosowanych materiałów - zauważa Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Twoje M.
– Klienci rzeczywiście pytają o jakość, choć to bardzo szerokie pojecie. W odniesieniu do materiałów budowlanych czy wykończeniowych ważna jest ich trwałość, odporność na szkodliwe działanie temperatury, opadów, nasłonecznienia, ekologiczność i brak konieczności konserwacji - wylicza Błażej Korzeniewski, doradca techniczny firmy Plastivan.
Deweloperzy zauważają, że klienci coraz częściej pytają także o ekologiczne rozwiązania. - Takie pytania padają najczęściej w odniesieniu do techniki grzewczej – mówi Mariusz Urbanek z firmy Immo Invest. - Wynika to zarówno z rosnącej świadomości społeczeństwa, jak i chęci obniżenia kosztów. Dom ekologiczny w dłuższej perspektywie znaczy właśnie oszczędny - podkreśla.
Także Krzysztof Krzyżaniak, współwłaściciel KM Building podkreśla, że jakość wykonania jest dla klientów coraz ważniejsza. Dodaje, że trzeba ją tworzyć od podstaw - od wykonywania fundamentów.