Preferencje klientów na rynku pierwotnym

Dobra cena lokalu to dziś za mało. Klienci doceniają także jakość nieruchomości. By ją sprawdzić, wynajmują ekspertów.

Publikacja: 15.02.2013 13:50

Preferencje klientów na rynku pierwotnym

Foto: Materiały Inwestora

Nadpodaż nowych mieszkań, bogata oferta na rynku wtórnym, trudności z uzyskaniem kredytu. To wszystko sprawia, że deweloperzy dwoją się i troją, by przyciągnąć klientów. Jak zauważają firmy sprzedające mieszkania, klienci są dziś coraz bardziej świadomi. Często o opinię na temat nieruchomości proszą niezależnych ekspertów.

- Zdarza się, że proces sprzedaży lokalu trawa naprawdę długo, bo klient chce dokładnie zbadać, jaka jest wartość inwestycji. Na prezentacjach mieszkań coraz częściej pojawiają się specjaliści z branży budowlanej, wynajęci albo spokrewnieni z nabywcami. Mają oni fachowym okiem ocenić jakość zastosowanych materiałów - zauważa Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Twoje M.

–  Klienci rzeczywiście pytają o jakość, choć to bardzo szerokie pojecie. W odniesieniu do materiałów budowlanych czy wykończeniowych ważna jest ich trwałość, odporność na szkodliwe działanie temperatury, opadów, nasłonecznienia, ekologiczność i brak konieczności konserwacji - wylicza Błażej Korzeniewski, doradca techniczny firmy Plastivan.

Deweloperzy zauważają, że klienci coraz częściej pytają także o ekologiczne rozwiązania. - Takie pytania padają najczęściej w odniesieniu do techniki grzewczej – mówi Mariusz Urbanek z firmy Immo Invest. - Wynika to zarówno z rosnącej świadomości społeczeństwa, jak i chęci obniżenia kosztów. Dom ekologiczny w dłuższej perspektywie znaczy właśnie oszczędny - podkreśla.

Także Krzysztof Krzyżaniak, współwłaściciel KM Building podkreśla, że jakość wykonania jest dla klientów coraz ważniejsza. Dodaje, że trzeba ją tworzyć od podstaw - od wykonywania fundamentów.

- Biura sprzedaży odwiedzają coraz bardziej wymagający klienci, którym zależy na coraz wyższych standardach - przyznaje Tomasz Wnuk, dyrektor generalny inwestycji Malta Fountain.

Firmy zauważają, że zwłaszcza w czasach kryzysu deweloperzy muszą stawiać na jakość. Inaczej mieszkań nikt nie kupi.

Nadpodaż nowych mieszkań, bogata oferta na rynku wtórnym, trudności z uzyskaniem kredytu. To wszystko sprawia, że deweloperzy dwoją się i troją, by przyciągnąć klientów. Jak zauważają firmy sprzedające mieszkania, klienci są dziś coraz bardziej świadomi. Często o opinię na temat nieruchomości proszą niezależnych ekspertów.

- Zdarza się, że proces sprzedaży lokalu trawa naprawdę długo, bo klient chce dokładnie zbadać, jaka jest wartość inwestycji. Na prezentacjach mieszkań coraz częściej pojawiają się specjaliści z branży budowlanej, wynajęci albo spokrewnieni z nabywcami. Mają oni fachowym okiem ocenić jakość zastosowanych materiałów - zauważa Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Twoje M.

Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek nieruchomości rok po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Mieszkaniówka na karuzeli
Nieruchomości
Polska centralna. Magnes na firmy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Przez wynajem na doby wspólnota zapłaci więcej