Także młodzi chcą mieć własną działkę. Najlepiej nad wodą

O nieruchomości rekreacyjnej marzy niemal 70 proc. uczestników badania przeprowadzonego na zlecenie Castoramy.

Aktualizacja: 16.09.2020 14:38 Publikacja: 16.09.2020 13:55

Także młodzi chcą mieć własną działkę. Najlepiej nad wodą

Foto: Fotorzepa

Z badania „Wypoczynek na działce" przeprowadzonego na zlecenie firmy Castorama Polska wynika, że zakupem działki jest zainteresowana większość Polaków, zwłaszcza kobiety (68 proc.), osoby do 50 lat (70 proc. ankietowanych), mieszkańcy dużych (71 proc.) i wielkich miast (69 proc.). - Dane jednoznacznie pokazują, że posiadanie własnej działki w atrakcyjnej lokalizacji stało się marzeniem wielu Polaków, niezależnie od wieku - aż 44 proc. procent badanych osób w wieku 18-29 lat wyraziło zdecydowaną chęć posiadania takiej nieruchomości – podają przedstawiciele Castoramy. - To zupełnie nowe zjawisko. Jeszcze do niedawna działka rekreacyjna była synonimem odpoczynku starszego pokolenia.

Jezioro i morze

Badani zostali zapytani także o wymarzoną lokalizację. - Z odpowiedzi jasno wynika, że największe zainteresowanie budzą działki nad wodą – jeziorem lub morzem. Takie położenie wskazało 58 proc. wszystkich ankietowanych, z tym, że 20-latkowie marzą głównie o pojezierzu, a kobiety o pasie nadmorskim – wskazują autorzy raportu.

Castorama zapytała respondentów, jak oceniają atrakcyjność spędzania czasu na działce. - Okazało się, że po tygodniach zamknięcia w czterech ścianach, gdy wielu Polaków musiało łączyć pracę zdalną z opieką nad dziećmi i ich nauką online, ta forma odpoczynku jest atrakcyjna dla 95 proc. ankietowanych rodzin. Nie zmienia to jednak faktu, że dla osób bez dzieci możliwość spędzania czasu na własnym kawałku ziemi jest również bardzo atrakcyjna - (82 proc. badanych).

Azyl i grill

Zależnie od płci nieco inaczej jest jednak postrzegany cel pobytu na działce. Dla kobiet jest to głównie miejsce odpoczynku psychicznego i miłego spędzania czasu, dla mężczyzn z kolei – azyl, ale i miejsce do grillowania.

- Polacy kojarzą spędzanie czasu na działce głównie z odpoczynkiem (44 proc. respondentów), relaksem na łonie natury (33 proc.), przy grillu, często w gronie rodzinnym i znajomych (28 proc.), a rzadziej postrzegają je w kontekście pracy i uprawy warzyw i owoców. To główna zmiana, jaka zaszła w ciągu ostatnich lat w sposobie wykorzystywania działki – czytamy w raporcie. - Sposób korzystania z działki zmienia się z wiekiem. Na przykład dla 35 proc. 20- i 30-latków działka to miejsce do grillowania i to jest dla nich główna zaleta jej posiadania. Najmłodsi traktują ją jako miejsce spotkań w gronie najbliższych. Natomiast starsi badani patrzą na działkę przez pryzmat kontaktu z naturą. Dla 40-latków działka daje wytchnienie od zgiełku i miejskiego życia. Natomiast dla ponad 40 proc. osób powyżej czterdziestego roku życia działka jest miejscem, gdzie chętnie uprawiają warzywa lub owoce.

-Tygodnie izolacji domowej uświadomiły nam, jakim problemem jest dla wszystkich zamknięcie w czterech ścianach. Okazało się, że niezależnie od sytuacji każdy z nas potrzebuje kontaktu z naturą. Wiele osób znalazło taki azyl w przydomowych ogródkach lub na działkach rekreacyjnych, które podczas ostatnich trudnych miesięcy okazały się wspaniałym miejscem do bezpiecznego wypoczynku i przeżywały renesans – komentuje cytowany w raporcie Beniamin Schön, dyrektor ds. klienta i digitalu w firmie Castorama Polska. - Nasze obserwacje potwierdzały też decyzje zakupowe klientów. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej ich potrzebom i sprawdzić, jak postrzegają taką formę spędzania wolnego czasu, czy w dalszym ciągu kojarzy im się przede wszystkim z uprawą ogródka, czy też wybierają inne formy aktywności. Wyniki zleconego przez nas badania wskazują jednoznacznie, że działki stały się atrakcyjne dla wszystkich grup wiekowych. Dzięki nim możemy realizować potrzebę kontaktu z naturą, odpoczynku w gronie najbliższych, spędzania czasu ze znajomymi.

Z badania „Wypoczynek na działce" przeprowadzonego na zlecenie firmy Castorama Polska wynika, że zakupem działki jest zainteresowana większość Polaków, zwłaszcza kobiety (68 proc.), osoby do 50 lat (70 proc. ankietowanych), mieszkańcy dużych (71 proc.) i wielkich miast (69 proc.). - Dane jednoznacznie pokazują, że posiadanie własnej działki w atrakcyjnej lokalizacji stało się marzeniem wielu Polaków, niezależnie od wieku - aż 44 proc. procent badanych osób w wieku 18-29 lat wyraziło zdecydowaną chęć posiadania takiej nieruchomości – podają przedstawiciele Castoramy. - To zupełnie nowe zjawisko. Jeszcze do niedawna działka rekreacyjna była synonimem odpoczynku starszego pokolenia.

Pozostało 83% artykułu
Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie