Nowe marki i galerie

Nasycenie centrami handlowymi w Polsce jest większe niż średnia europejska. W planach są jednak kolejne obiekty.

Aktualizacja: 21.12.2015 06:50 Publikacja: 21.12.2015 06:32

Centrum handlowe Turawa Park w Opolu

Centrum handlowe Turawa Park w Opolu

Foto: Materiały Inwestora

– To był dobry rok na rynku powierzchni handlowych w Polsce. Do pierwszych dni grudnia oddano do użytku obiekty handlowe o łącznej powierzchni 650 tys. mkw. To o 33 proc. więcej niż w 2014 roku – mówi Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w JLL.

Podaje, że obecnie w budowie jest 566 tys. handlowych mkw., z czego 94 proc. przypada na centra handlowe. – Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży detalicznej i dobre wyniki PKB. Poziom siły nabywczej i coraz większa świadomość znaczenia marek wśród Polaków wpływa na decyzje firm o debiutach i ekspansjach – dodaje Anna Wysocka.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu