Ulice handlowe. Inwestorzy ciągną do Warszawy

Rozwojowi ulic handlowych w stolicy sprzyja m.in. duża liczba turystów. Luksusowe zakupy napędza też wzrost siły nabywczej mieszkańców Warszawy – wynika z analiz firmy doradczej CBRE.

Publikacja: 06.06.2024 16:59

Ulice handlowe. Inwestorzy ciągną do Warszawy

Foto: Walter Herz

- Odnotowywany w ostatnich latach w Polsce wzrost zamożności sprzyja rozwojowi ulic handlowych w największych miastach. Inwestorów przyciąga szczególnie stolica – wynika z raportu CBRE „Ulice handlowe w Warszawie”. Jego autorzy przytaczają dane GFK, z których wynika, że od 2019 do 2023 roku siła nabywcza warszawiaków zwiększyła się o 37 proc.

Czytaj więcej

Sklep znoszący złote jajka

Luksusowe marki w Warszawie

-  Dodatkowo duża liczba turystów sprawiają, że luksusowe marki coraz chętniej inwestują w Warszawie – wskazują analitycy CBRE. - Na głównych ulicach pojawia się także coraz więcej lokali gastronomicznych i luksusowych hoteli.

Według autorów raportu reprezentacyjnych miejsc na mapie stolicy, które przyciągają luksusowe marki, jest coraz więcej. Wciąż jednak dominują dwie lokalizacje. - Plac Trzech Krzyży wraz z przyległymi ulicami, ul. Mysią, Mokotowską, Bracką i domem towarowym Vitkac, to dziś jedna z dwóch najbardziej ekskluzywnych lokalizacji handlowych Warszawy – wskazują. - To tu swoje sklepy ulokowały Omega, Mont Blanc czy Rolex, a wkrótce swój pierwszy butik w Polsce otworzy włoska marka Bulgari. Drugim ważnym miejscem dla miłośników luksusowych marek jest plac Piłsudskiego. Są tam nie tylko butiki modowe, ale także punkty z dodatkami do wnętrz czy restauracje – wskazują analitycy CBRE.

Rośnie grupa konsumentów dóbr luksusowych

– Wraz ze wzrostem zamożności powiększa się grupa potencjalnych konsumentów dóbr luksusowych. To zwraca uwagę inwestorów, którzy coraz częściej rozważają lokalizacje sklepów przy reprezentacyjnych ulicach stolicy – mówi cytowana w raporcie Karolina Kunciak, dyrektor w dziale High Street Retail w CBRE. - Ścisłe centrum Warszawy ma wieloletnie tradycje handlowe, czego przykładami mogą być miejsca znane od lat, takie jak Domy Towarowe Centrum.

Z dużego ruchu korzysta nie tylko handel, ale też hotele i gastronomia. - Szczególnie po pandemii obserwujemy rozwój oferty kulinarnej – mówi ekspertka CBRE. - Wśród nowych graczy są sieciowe restauracje, ale także prywatne biznesy, w tym wiele propozycji z Ukrainy. Również nowe zachodnie koncepty gastronomiczne zaczęły wchodzić do Polski i poszukują miejsc na rozwijanie swojego biznesu przy ulicach handlowych.

Czytaj więcej

Towarowa 22. Office House sięgnął szczytu

Turyści wybierają Warszawę

Rozwojowi ulic handlowych w stolicy sprzyja także duży ruch turystyczny. - To jedno z najchętniej odwiedzanych polskich miast, do którego w celach wypoczynkowych w 2023 roku przyjechało 4,6 mln osób. Dodatkowo Warszawa została wyróżniona przez turystów ze 178 krajów w rankingu European Best Destinations jako najlepsza destynacja turystyczna w Europie w 2023 roku – wskazuje CBRE. - W minionym roku stolicę odwiedzali najczęściej podróżujący z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Litwy. Znaczna część przyjezdnych pochodziła z Europy Zachodniej oraz USA, a więc z krajów o wysokiej sile nabywczej.

Eksperci CBRE podkreślają, że wraz z rosnącą liczbą turystów i rozwojem biznesu w Warszawie zaczęły pojawiać się nowe marki hoteli, których do tej pory nie było w Polsce, np. Barcelo Powiśle, Raffles Europejski, Nobu Hotel, Hotel Verte by Marriott. - Pięciogwiazdkowe obiekty przyciągają zamożnych klientów, którzy są potencjalnymi kupcami dóbr luksusowych. Dodatkowo takie hotele stwarzają nową powierzchnię w lokalizacjach premium dla lokali marek ekskluzywnych – zwracają uwagę.

Czytaj więcej

Lokal na lato. Magnes na klientów

- Odnotowywany w ostatnich latach w Polsce wzrost zamożności sprzyja rozwojowi ulic handlowych w największych miastach. Inwestorów przyciąga szczególnie stolica – wynika z raportu CBRE „Ulice handlowe w Warszawie”. Jego autorzy przytaczają dane GFK, z których wynika, że od 2019 do 2023 roku siła nabywcza warszawiaków zwiększyła się o 37 proc.

Luksusowe marki w Warszawie

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości komercyjne
Sklep znoszący złote jajka
Nieruchomości
Stawiamy na oryginalne koncepty, unikamy „sieciówek”
Nieruchomości
Flow w Nowym Centrum Łodzi. Powstanie kwadransowe miasto
Nieruchomości
Towarowa 22. Office House sięgnął szczytu
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Restauracja, fitness, ogród. Czego Polak szuka w biurowcu