Reklama

Poprawić dostępność mieszkań

Europejskie organizacje deweloperskie apelują do decydentów o działania. Problem jest i będzie tylko nabrzmiewał.

Publikacja: 06.07.2023 21:05

Ceny mieszkań rosną szybciej niż dochody ludzi – dostępność lokali jest coraz mniejsza i jest to pro

Ceny mieszkań rosną szybciej niż dochody ludzi – dostępność lokali jest coraz mniejsza i jest to problem globalny

Foto: mat. pras.

Przy okazji szczytu G7 w Japonii organizacja Build Europe, zrzeszająca podmioty odpowiadające za 60 proc. europejskiego potencjału w zakresie budowy mieszkań, zwróciła uwagę na narastające ryzyko globalnego kryzysu dostępności lokali. Gildia gildii (należy do niej m.in. Polski Związek Firm Deweloperskich) wskazała cztery kluczowe kierunki działań.

„Mieszkania, choć są niezbędne dla egzystowania ludzkości na całym świecie, są coraz bardziej niedostępne. Obecny wzrost cen nieruchomości spowodowany inflacją, wzrostem stóp procentowych, materiałów budowlanych, energii i wprowadzanie nowych regulacji grozi kryzysem społecznym. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ludzie potrzebują trwałej podaży jakościowych i przystępnych cenowo mieszkań. Build Europe uznało, że zagadnienie to ma tak uniwersalny charakter, że należy poruszyć te kwestie na szczycie G7 w Japonii” – czytamy w komunikacie PZFD.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Rynek najmu mieszkań zasypany ofertami. Co ze stawkami?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nieruchomości
W regionach zaczyna brakować dużych biur. „Zaledwie kilkadziesiąt modułów”
Nieruchomości
Budlex razy dwa w cztery lata. Lokalny deweloper ma plan i silną kadrę
Nieruchomości
Off market a jawność cen. Jak pokazać mieszkaniowy luksus
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Gdzie jest najłatwiej o biuro od ręki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama