Reklama

Co trzeci klient na rynku wtórnym to inwestor

34 proc. zakupów na rynku wtórnym to transakcje inwestycyjne – wynika z raportu Metrohouse i Gold Finance.

Publikacja: 10.09.2021 15:32

Co trzeci klient na rynku wtórnym to inwestor

Bloki

Foto: Adam Burakowski

aig

- Boom zakupowy trwa w najlepsze, mimo zapowiedzi podwyżek stóp procentowych – zwraca uwagę Marcin Jańczuk, ekspert sieciowej agencji Metrohouse. – Do inwestycji w nieruchomości zachęcają niskie stopy procentowe i nadwyżki finansowe. Coraz mniejsza liczba ciekawych ofert przesądziła także o wzroście cen.

Jak podaje najnowszy barometr Metrohouse i Gold Finance za II kw. 2021 r., nadal widać zwiększone zainteresowanie domami i działkami, ale na pierwsze miejsce wciąż wysuwają się mieszkania o powierzchni 35-50 mkw. - Biorąc pod uwagę największe miasta, lokale te były udziałem aż 36 proc. wszystkich transakcji w II kw. – mówi Marcin Jańczuk. - Na drugie miejsce, z wynikiem 29 proc., wyłaniają się transakcje z udziałem nieruchomości pomiędzy 50 a 65 mkw. W tym samym kwartale ubiegłego roku udział w transakcjach mieszkań o tych samych parametrach wynosił 38 proc. Widać wyraźnie, jaki wpływ na preferencje klientów kupujących mają podwyżki cen nieruchomości. Trzecie miejsce należy do mieszkań znacznie większych, pomiędzy 65 a 100 mkw. To 18 proc. wszystkich transakcji. Natomiast popularne dotychczas kawalerki wzbudzają zainteresowanie głównie inwestorów – odpowiadają za 14 proc. transakcji – wskazuje ekspert.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama