Materiały wykończeniowe - przewidywane są dalsze podwyżki

Aktualizacja: 16.03.2009 06:20 Publikacja: 16.03.2009 01:00

Materiały wykończeniowe - przewidywane są dalsze podwyżki

Foto: Rzeczpospolita

>> Wzrost kosztów produkcji oraz stale utrzymujący się wysoki kurs euro mają zasadniczy wpływ na wzrost cen materiałów wykończeniowych. Dopóki producenci posiadają zapasy, ceny nie powinny rosnąć, ale na początku drugiego kwartału można spodziewać się podwyżek, szczególnie materiałów importowanych.

>> Najstabilniej wygląda sytuacja na rynku drzwi, gdzie na razie nie widać podwyżek.

>> W lutym nie zmieniły się ceny: wyrobów stalowych, kostki brukowej oraz bram, ogrodzeń.

>> O około 2 proc. w stosunku do stycznia staniały płytki ceramiczne oraz wyposażenia łazienek i kuchni.

>> Podrożał cement i wapno o 5,6 proc., instalacje i technika grzewcza o 0,3 proc. oraz farby, lakiery, tapety o 0,1 proc.

>> – Kończy się prawdopodobnie okres, w którym producenci, nie licząc się z kosztami produkcji, poprzez obniżki cen próbowali wygenerować dodatkową sprzedaż. Strategia taka mogła funkcjonować tylko krótkookresowo i obecnie ceny wracają do poziomu sprzed kilku czy kilkunastu miesięcy – mówi Arkadiusz Śmiłowski, dyrektor działu zakupów w składach budowlanych VOX. – Mimo nie najlepszych nastrojów rynkowych wynikających z aktualnej sprzedaży, coraz częściej producenci zmuszeni są podnosić ceny. Po serii podwyżek z początku lutego w kwietniu zapowiada się kolejna.

Wiemy już, że w kwietniu na pewno podrożeje między innymi płyta OSB3 i to minimum o 10 proc. oraz towary produkowane z PCW o 4 – 5 proc. Jest to efekt wysokiego kursu euro i konieczności zakupu części surowca za granicą.

Nieruchomości
Wyprzedaż mieszkań komunalnych. Wykluczyć nadużycia
Nieruchomości
Rezydencja Zegrze po raz trzeci
Nieruchomości
Ghelamco pod presją, zwróć uwagę na ważne daty
Nieruchomości
W Białce Tatrzańskiej powstanie luksusowy aparthotel
Nieruchomości
Mieszkanie z drugiej ręki na wysoki połysk. Warto kupić?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku