Reklama

Atutów sporo, chętnych niewielu

Świetna – dzięki metru – komunikacja. Dobra infrastruktura, dużo zieleni i niezbyt wysokie ceny – to zalety Bielan. Dzielnica znajduje się dopiero na dziesiątym miejscu wśród wymarzonych miejsc do zamieszkania

Publikacja: 11.05.2009 02:41

Atutów sporo, chętnych niewielu

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Z badań przeprowadzonych przez firmę Nowy Adres wynika, że Bielany są mniej pożądane przez kupujących niż Targówek czy Praga-Północ, które nie uchodzą w obiegowej opinii za najlepsze lokalizacje. Dlaczego?

– Bielany są niezbyt znane. Kojarzą się raczej z hutą i blokowiskami niż rekreacyjnymi kompleksami leśnymi i wyśmienitą infrastrukturą. Metro zawsze wpływa pozytywnie na obroty na lokalnych rynkach nieruchomości, jednak w przypadku tej dzielnicy wzrost zainteresowania nie jest tak wyraźny jak w innych lokalizacjach położonych na linii metra – mówi Marcin Jańczuk z agencji Metrohouse.

Ceny używanych mieszkań na Bielanach są dosyć zróżnicowane. W blokach z wielkiej płyty ceny rozpoczynają się już od 5800 zł za mkw. Będą to lokale do częściowego remontu.

Nowsze budownictwo to zupełnie inny segment cenowy. Najniższe ceny ofertowe wynoszą ok. 7500 zł za mkw., ale to nie oznacza, że nie można znaleźć tańszych ofert. Zdarzają się także ceny ofertowe w granicach 10 tys. zł za mkw., ale brakuje chętnych.

– Oferta lokali na sprzedaż na rynku wtórnym na Bielanach utrzymuje się na stałym poziomie – ok. 6,5 proc. ogólnej podaży w Warszawie. Wachlarz ofert jest bardzo szeroki – od mieszkań w blokach z wielkiej płyty po lokale w nowych, kameralnych budynkach wybudowanych w ostatnich latach. Podobnie jest z cenami – najtańsze oferty zaczynają się od ok. 6 tys. zł za mkw., a najdroższe przekraczają 15 tys. zł za mkw. – mówi Marcin Drogomirecki z portalu Oferty.net.

Reklama
Reklama

Średnia cena ofertowa w marcu br. wyniosła 8502 zł za mkw. i była o ponad 7 proc. niższa od średniej warszawskiej, która wynosi 9171 zł za mkw.

Nieruchomości
Jak się zmieniają nastroje na rynku mieszkań? Kto odpowiada za patodeweloperkę?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
Sieć parków handlowych Vendo w Polsce sprzedana za 1,3 mld zł
Nieruchomości
Klienci liczą, porównują, negocjują. „Nie można bawić się cenami”
Nieruchomości
Inwestorzy PRS mieli budować w Polsce na wyścigi. Co ich powstrzymało?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Nieruchomości
Marcin Dumania, prezes Sun & Snow: Może być więcej okazji na rynku apartamentów wakacyjnych
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama