W innych dużych miastach płaci się za wynajem znacznie mniej. Eksperci radzą, aby przed podjęciem decyzji o wynajęciu biura dobrze się zastanowić, czy firma na pewno potrzebuje najlepiej wyposażonej, czyli najdroższej, powierzchni. Może się bowiem okazać, że z powodzeniem wystarczy tańsza. Oczywiście oszczędności na wynajmie nie powinny kolidować z prestiżem firmy.
Warto wiedzieć, w jakim standardzie powinny być wyposażone biura w zależności od przyznanej im klasy (A, B i C). Nie powinno się przecież płacić za coś, czego się nie otrzymuje.
– Z przyczyn marketingowych deweloperzy automatycznie przyznają swoim nowo powstającym budynkom najwyższą klasę A, choć wyposażenie techniczne odpowiada niższej – tłumaczy Łukasz Kałędkiewicz z działu powierzchni biurowych w firmie DTZ.
[srodtytul]Ważne detale[/srodtytul]
Zdaniem specjalistów właściwie w każdym budynku, który w założeniu miał spełniać wymogi klasy A, można się dopatrzyć uchybień. W takich przypadkach dużo zależy od zarządcy budynku – jeśli sprawnie i szybko naprawia wszelkie zgłaszane usterki, to najemcy są w stanie przymykać oczy na pewne niuanse.