Za 47 mln zł zrobi to firma PORR, która ma na swoim koncie budowę m.in. siedziby Telekomunikacji Polskiej SA przy rondzie ONZ oraz galerię handlową Stary Browar w Poznaniu. Prace będą wykonywane etapami, bo przez cały czas trwania remontu będzie utrzymany ruch pociągów.

Co zmieni się po remoncie? Odnowiona zostanie elewacja [link=http://www.zw.com.pl]budynku dworcowego[/link], choć jego bryła pozostanie niezmieniona. Odświeżone zostaną zewnętrzne pasaże hali głównej na poziomie 0, a także wszystkie ogólnodostępne przestrzenie wewnętrzne.

– Będzie więcej światła we wszystkich częściach dworca. Nowy system informacji kolejowej, biletomaty, infokioski i wszystkie galerie handlowe zostaną uporządkowane – mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA.

Z korytarzy między peronami znikną m.in. stoiska z kebabami i kanapkami. – W zamian podróżni będą mieli do dyspozycji nowoczesną przestrzeń gastronomiczną nad kasami biletowymi, centrum informacji miejskiej i turystycznej, zmodernizowaną poczekalnię, bank oraz sklepy znanych marek – dodaje Wrzosek.

Zmienione zostaną systemy wentylacyjny oraz wodno-kanalizacyjny, a PKP Polskie Linie Kolejowe wyczyszczą płyty pod torami.

To właśnie zapuszczone torowisko, w połączeniu z budkami z kebabami i kiepską wentylacją były głównymi źródłami dworcowego „zapaszku”. Dlatego kolejarze zastanawiają się, czy po zakończeniu prac nie wprowadzić na Dworcu Centralnym zakazu wjazdu dla pociągów z obiegiem otwartym, z których nieczystości z toalet lecą wprost na tory.

– W przeciwnym razie w krótkim czasie zaprzepaścilibyśmy cały wysiłek związany z remontem – przyznaje Michał Wrzosek.

[i]Czytaj też w [link=http://www.zw.com.pl/artykul/244830,479148_Centralny__lifting_ruszy_w_czerwcu.html]Życiu Warszawy[/link][/i]