Aglomeracja warszawska to największy rynek handlowy w Polsce, oferujący ponad 1,11 mln mkw. powierzchni najmu w centrach handlowych – wynika z danych firmy doradczej JLL.
– Poza tym to mieszkańcy aglomeracji Warszawy dysponują najwyższą roczną siłą nabywczą w kraju, która przewyższa średnią krajową o 68 proc. Pomimo tego stołeczny rynek jest jednym z najmniej nasyconych powierzchnią w centrach handlowych w kraju – mówi Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor działu badań rynku i doradztwa w JLL.
Podaje, że na tysiąc mieszkańców przypada w stolicy 437 mkw. centrów handlowych, co plasuje Warszawę za Wrocławiem, Poznaniem, Trójmiastem, Łodzią i Krakowem.
– Oznacza to, że w Warszawie jest zapotrzebowanie na kolejne projekty handlowe, szczególnie w dynamicznie rozwijających się dzielnicach mieszkaniowych – podkreśla Anna Bartoszewicz-Wnuk.
Z danych JLL wynika, że najmniejsze nasycenie powierzchnią w centrach handlowych w aglomeracji warszawskiej jest w Rembertowie, Wawrze, Wesołej, Wilanowie, Bielanach, Żoliborzu czy Białołęce. Deweloperzy – skuszeni siłą nabywczą, rosnącą liczbą mieszkańców oraz niskim wskaźnikiem pustostanów – zaplanowali więc wiele nowych projektów handlowych.