Reklama
Rozwiń
Reklama

Ponad połowa naszego organizmu nie jest "ludzka"?

Ludzkie komórki stanowią zaledwie 43 proc. całkowitej liczby komórek w organizmie człowieka. Reszta to mikroskopijni koloniści - twierdzą naukowcy.

Aktualizacja: 10.04.2018 15:08 Publikacja: 10.04.2018 14:45

Ponad połowa naszego organizmu nie jest "ludzka"?

Foto: AdobeStock

adm

Jak informuje BBC, zdaniem naukowców, którzy przeprowadzili badania, w organizmie człowieka znajduje się 43 proc. ludzkich komórek. Reszta są tzw. „kolonistami” mikroskopijnych rozmiarów. Jak twierdzą badacze, odkrycie może być pomocne między innymi w zrozumieniu mechanizmu powstawania alergii czy choroby Parkinsona.

– Twoje ciało to nie tylko ty – powiedział szef wydziału mikrobiologii w Instytucie Maxa Plancka, profesor Ruth Ley. Zaznaczył także, że mikroby są niezbędne dla zdrowia człowieka.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nauka
Żyjemy w matrixie, a wszechświat jest symulacją komputerową? Naukowcy mają odpowiedź
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Materiał Partnera
GEM, Abu Simbel, Ramzes II. Co łączy Wielkie Muzeum Egipskie z polską archeologią?
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama