To, jak długo będziemy czekali na dostarczenie przesyłki, zależy m.in. od tego, skąd zamówiony przez nas produkt będzie wysyłany. Z reguły im bardziej odległe miejsce, tym dłuższy jest czas oczekiwania. Głównie dlatego, że towary spoza Unii Europejskiej podlegają kontroli celnej.
Duże znaczenie ma również sposób transportu: czy ma to być przesyłka lotnicza ,czy morska itp. Z przesyłkami na terenie Europy powinno być szybciej. Podobnie na terenie kraju. Zdarza się jednak, że zamówiona paczka do nas nie dociera na czas albo z dużym opóźnieniem. Co wtedy możemy zrobić?
Kiedy wolno reklamować
Gdy w grę wchodzi przesyłka, najlepiej jest przygotować reklamację. Z art. 61 prawa pocztowego (tekst jedn. DzU z 2008 r. nr 189, poz. 1159 ze zm.) wynika, że w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy albo adresatowi (gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka zostanie doręczona adresatowi). Reklamację można zgłosić w każdej placówce operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe (czyli w każdej placówce pocztowej).
Zasady składania reklamacji usług pocztowych dotyczą również firm kurierskich, składamy je zatem w placówce danej firmy.
Trzeba jednak pamiętać, że firmy kurierskie często określają w stosowanych przez nie umowach nieco odmienne warunki świadczenia usług (nierzadko niezgodne z prawem >patrz ramka).