Reklama
Rozwiń
Reklama

Australia ostrzega Google’a i Facebooka i grozi karami

Amerykańskie firmy zbierają za dużo danych w niejasnych celach. Mają za duży wpływ na australijski biznes i rynek reklamy. Władze ostrzegają, że drogo to może Amerykanów kosztować.

Aktualizacja: 10.12.2018 12:52 Publikacja: 10.12.2018 09:52

Australia ostrzega Google’a i Facebooka i grozi karami

Foto: Pixabay

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Ochrony Konsumentów (ACCC) opublikowała wstępny raport z dochodzenia w sprawie firm Google i Facebook. Komisja „obawia się”, że Google i Facebook złamały australijskie prawo o konkurencji i ochronie praw konsumentów. W stosunku do pięciu takich przypadków zostały wszczęte dodatkowe śledztwa. Komisja jest szczególnie poważnie zaniepokojona liczbą zbieranych przez Amerykanów danych australijskich użytkowników - głosi wstęp do raportu, opublikowany na stronie komisji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama