Reklama

Australia ostrzega Google’a i Facebooka i grozi karami

Amerykańskie firmy zbierają za dużo danych w niejasnych celach. Mają za duży wpływ na australijski biznes i rynek reklamy. Władze ostrzegają, że drogo to może Amerykanów kosztować.

Aktualizacja: 10.12.2018 12:52 Publikacja: 10.12.2018 09:52

Australia ostrzega Google’a i Facebooka i grozi karami

Foto: Pixabay

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Ochrony Konsumentów (ACCC) opublikowała wstępny raport z dochodzenia w sprawie firm Google i Facebook. Komisja „obawia się”, że Google i Facebook złamały australijskie prawo o konkurencji i ochronie praw konsumentów. W stosunku do pięciu takich przypadków zostały wszczęte dodatkowe śledztwa. Komisja jest szczególnie poważnie zaniepokojona liczbą zbieranych przez Amerykanów danych australijskich użytkowników - głosi wstęp do raportu, opublikowany na stronie komisji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama