Internauci rezygnują z telewizji. Już jej nie potrzebują

Od 2014 r. odsetek internautów korzystających z telewizji spadł o 8 pkt. proc. Nadal to jednak najpopularniejsze medium.

Aktualizacja: 16.04.2019 10:27 Publikacja: 16.04.2019 10:15

Internauci rezygnują z telewizji. Już jej nie potrzebują

Foto: 123RF

Z badania IAB Polska wynika, że 82 proc. internautów korzysta nadal z telewizji, w 2014 r. było to 90 proc. Traci także radio czy prasa drukowana, a zyskuje internet - w smartfonie korzysta z niego 74 proc., po 25 proc. w tablecie i smartTV. IAB podkreśla, że najwięcej osób korzysta z wielu mediów, multiscreeningu dotyczy już 93 proc. badanych. To o 10 pkt. proc. więcej niż 4 lata temu. 

Ogółem od poprzedniej edycji badania (2014) zaobserwowano przyrost odsetka użytkowników mediów digitalowych, w szczególności jeśli chodzi o internet w smartfonie (wzrost w tym kanale wyniósł 23 pkt proc.) przy istotnych spadkach wśród osób deklarujących korzystanie z tradycyjnych mediów (telewizja, radio czy prasa drukowana).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju