Reklama

Sztaby kandydatów postawiły na sieć

Niecałe 3 mln zł wydano na reklamę telewizyjną w kampanii prezydenckiej. Budżety przyciągał internet – wynika z wstępnych danych zebranych przez „Rz".

Publikacja: 13.07.2020 21:00

Sztaby kandydatów postawiły na sieć

Foto: AFP

Komitety wyborcze największych partii politycznych w Polsce przy okazji wyborów parlamentarnych wydają po około 30 mln zł, z czego średnio około dwie trzecie na obecność w środkach masowego przekazu, czyli na reklamę w telewizji, radiu, internecie, prasie i na plakatach. W czasie wyborów prezydenckich łączne budżety najzamożniejszych komitetów są niższe. Dla przykładu, w 2015 r., jak wyliczyła Fundacja im. Stefana Batorego, pięciu głównych kandydatów na najwyższe stanowisko w państwie miało do dyspozycji 35,2 mln zł. Z tej sumy około 22,3 mln zł przeznaczone zostało właśnie na reklamę.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama