Cyfrowy Polsat chce zarobić więcej na Euro

Cyfrowy Polsat poszerza ofertę, żeby więcej zarobić na pokazywaniu w kanałach należących do grupy rozgrywek Euro 2008

Aktualizacja: 08.05.2008 12:26 Publikacja: 08.05.2008 07:21

Zygmunt Solorz-Żak

Zygmunt Solorz-Żak

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

W przyszłym tygodniu Cyfrowy Polsat zamierza uruchomić specjalną ofertę na Euro 2008. W jej ramach w czasie mistrzostw będzie można pokazywać transmisje meczów nadawanych przez Polsat Sport HD i Polsat Sport Extra w pubach czy w plenerze. Na co dzień lokale nie mają takich praw.

– Jeżeli jakiś pub korzystał z naszego dekodera, to tak naprawdę robił to nielegalnie, bo nasza oferta jest kierowana do klientów indywidualnych – mówi „Rz” Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, który oprócz oferty dla pubów ma też propozycję dla tych fanów futbolu, którzy nie korzystają z platformy, ale chcieliby oglądać mecze w czasie mistrzostw.

ok. 1,2 tys. zł będzie musiał wydać pub, żeby pokazywać mecze Euro 2008 nadawane w Cyfrowym Polsacie

Nowa oferta ma dodatkowo zwiększyć wpływy spółek kontrolowanych przez Zygmunta Solorza-Żaka z tytułu posiadanych praw do pokazywania rozgrywek Euro 2008. Polsat zapłacił UEFA za przywilej pokazania 31 meczów aż 15 mln euro. Pierwotnie część tej kwoty miała szybko doń wrócić, bo prawa do pokazywania części meczów miała odkupić od Polsatu TVP. Stacje nie porozumiały się jednak w sprawie warunków i firmy Solorza same musiały pokryć koszty praw oraz poszukać sposobu na zrekompensowanie tak ogromnego wydatku.

Na razie trudno szacować, ile osób zdecyduje się na zakup dekodera tylko dla Euro 2008. Zwłaszcza że Polsat poinformował wczoraj, że pokaże wszystkie mecze reprezentacji Polski, otwarcie, pólfinały i finał mistrzostw. Ale z oficjalnych informacji na stronie UEFA wynika, że nadawca, który kupił prawa, musi pokazać w ten sposób co najmniej 19 z 31 meczów mistrzostw.

Pub, który zechce zostać abonentem Cyfrowego Polsatu, będzie mógł kupić dekoder i prawa do pokazywania swoim klientom rozgrywek Euro 2008 w Polsacie Sport HD i Polsacie Sport Extra. – Zainteresowanych, np. kluby, zaopatrzmy w dekodery: 250 zł netto kosztuje standardowy, 500 zł – przystosowany do odbierania programu w wysokiej rozdzielczości. Do tego dojdzie 170 zł opłaty technicznej oraz opłata dla Telewizji Polsat za prawa do pokazywania rozgrywek. Ta zaczyna się od 835 zł brutto dla małego pubu i dochodzi do ponad 20 tys. zł w przypadku dużych imprez plenerowych – mówi Olga Zomer. W sumie za możliwość pokazywania transmisji lokal zapłaci co najmniej 1200 zł.

Po Euro dekoder przestanie odbierać oba kanały sportowe i będzie mógł być wykorzystywany do pokazywania tzw. kanałów niekodowanych.

Kibic, który chce mieć Cyfrowy Polsat tylko na czas mistrzostw, będzie mógł natomiast kupić dekoder wraz z dostępem do pakietu kanały sportowe w sposób znany użytkownikom... telefonów komórkowych. – Dla klientów indywidualnych mamy ofertę pre-paid. Każdy, kto chce obejrzeć mecze, będzie mógł wykupić dekoder i terminowy abonament – mówi Olga Zomer. Najtańsza opcja kosztuje 199 zł. Za tę sumę otrzymuje się na własność dekoder mini z abonamentem na miesiąc. Oferta za 599 zł zawiera dekoder do odbierania programu HD.

W przyszłym tygodniu Cyfrowy Polsat zamierza uruchomić specjalną ofertę na Euro 2008. W jej ramach w czasie mistrzostw będzie można pokazywać transmisje meczów nadawanych przez Polsat Sport HD i Polsat Sport Extra w pubach czy w plenerze. Na co dzień lokale nie mają takich praw.

– Jeżeli jakiś pub korzystał z naszego dekodera, to tak naprawdę robił to nielegalnie, bo nasza oferta jest kierowana do klientów indywidualnych – mówi „Rz” Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, który oprócz oferty dla pubów ma też propozycję dla tych fanów futbolu, którzy nie korzystają z platformy, ale chcieliby oglądać mecze w czasie mistrzostw.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie