Większość (55 proc.) przepytanych przez Eloquę specjalistów od reklamy w ciągu najbliższych lat spodziewa się bowiem spadku wydatków na reklamę prasową. Aż 90 proc. z nich deklaruje natomiast, że będzie szerzej inwestować w reklamę w Internecie, zwłaszcza na reklamę w serwisach społecznościowych i wysyłaną pocztą elektroniczną. 4o proc. zdradza, że już intensywnie zwiększyli wydatki na promocję w sieci w porównaniu z sytuacją sprzed trzech lat. Około jedna czwarta zwiększyła nakłady na samą tylko promocję Google AdWords.

Także z prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia Group wynika, że choć do 2010 roku globalne wydatki na reklamę w gazetach i magazynach nominalnie będą rosły, ich udział w światowym rynku reklamy będzie powoli spadał. W przypadku Internetu rosnąć będzie zarówno jego udział w rynku reklamy, jak i wartość wydatków na taką promocję.

Eloqua przeprowadziła badania na 200 amerykańskich specjalistach z firm z różnych sektorów.