Wpływy z reklam całej radiowej branży mogą jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem nieznacznie spaść.
Mimo mało optymistycznych prognoz dla reklamowego rynku, w Polsce w tym roku w tym roku powstaną nowe rozgłośnie. W przeciwieństwie do wydawców, którzy będą raczej zamykać nierentowne tytuły niż otwierać nowe, nadawcy zamierzają inwestować w nowe stacje tak, jak robili to w ubiegłym roku, który na radiowym rynku przyniósł chociażby zmianę właściciela Radia Jazz i powiązane z nią otwarcie nowej radiowej chilloutowo-jazzowej sieci grupy Eurozet - Chilli Zet.
W tym roku ruszą nowe stacje radia PiN we Wrocławiu i Poznaniu (na razie nadaje w Warszawie i Łodzi) oraz RMF Classic w Elblągu. Właściciele PiN-u (należąca do grupy Polsat spółka Teleaudio i Prokom Investments) chcą, żeby docelowo rozgłośnia nadawała w 10-12 największych miastach Polski.
- Już w przyszłym roku powinno funkcjonować w 5-6 dużych miastach miastach Polski - zapowiadał w listopadzie Wiesław Walendziak, szef rady nadzorczej Radia PiN.
Rozwijać chce się też nadająca klasyczną muzykę sieć RMF Classic. Obie radiowe sieci biorą udział w rozpisanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji konkursach na nowe radiowe częstotliwości w Kielcach i Częstochowie. Rozwinie się też sieć Eska. - W marcu ruszy Eska Siedlce, niedługo będzie też nadawać w Nowym Sączu, gdzie dostaliśmy pozwolenie na wykorzystanie nowej częstotliwości - mówi "Rz" Leszek Kozioł, prezes Radia Eska.