Reklama
Rozwiń
Reklama

Czytelnicy wspierają "Tygodnik Powszechny"

W swoim najnowszym wydaniu zespół tygodnika dziękuje za darowizny, jakie wpłynęły po apelu o pomoc finansową w związku ze złą sytuacją pisma

Aktualizacja: 12.03.2009 20:23 Publikacja: 12.03.2009 18:50

Czytelnicy wspierają "Tygodnik Powszechny"

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

"Tygodnik" zaapelował do czytelników o pomoc tydzień temu w związku ze złą sytuacją finansową pisma, co - jak poinformowała redakcja w najnowszym wydaniu - przyniosło efekty. - Na konto Fundacji Tygodnika Powszechnego zaczęły napływać darowizny, zarysowały się perspektywy innych form pomocy. Do ustabilizowania kryzysowej sytuacji jeszcze daleko, ale po upływie tygodnia od publikacji naszego apelu o przyszłości możemy myśleć z optymizmem. Serdecznie dziękujemy - napisał ksiądz Adam Boniecki, redaktor naczelny „Tygodnika” we wstępie do najnowszego numeru.

Problemem "Tygodnika" jest nie tylko spadek sprzedaży wpływów z reklam, który dotyka prasę w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Jak tłumaczył Presserwisowi w ubiegłym tygodniu Jacek Ślusarczyk, prezes spółki Tygodnik Powszechny, większość przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży egzemplarzowej i prenumeraty.

- Nie byliśmy w stanie zrealizować założeń budżetu, dlatego zdecydowaliśmy się na taki apel w sytuacji, gdy nie jest jeszcze za późno – mówił Ślusarczyk.Wojciech Kostrzewa, prezes Grupy ITI, do której należy większościowy pakiet udziałów w "Tygodniku" przyznaje "Rz", że tytuł jest nierentowny.

- Przejęliśmy "Tygodnik Powszechny" w najcięższym momencie tego pisma. Naszym celem jest, by nierentowny obecnie tytuł był samowystarczalny, na co była szansa już pod koniec ubiegłego roku. Utrudnia to jednak obecna sytuacja na rynku prasowym: pierwszy kwartał był dla rynku prasy niepomyślny - mówi. Zapewnia jednak, że ITI nie wycofa się z "Tygodnika Powszechnego". - Nawet o tym nie myślimy - mówi Wojciech Kostrzewa.

Medialno-rozrywkowy holding ITI, do którego należy m.in. TVN, Multikino, Wydawnictwo Pascal czy klub sportowy Legia, zainwestował w 49 proc. udziałów "Tygodnika Powszechnego" w kwietniu 2007 roku. W czerwcu 2008 roku zwiększyła udziały do 53 proc. (pozostałe udziały należą do Fundacji "Tygodnik Powszechny").

Reklama
Reklama

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" wynosiła w ubiegłym roku 22,1 tys. egz., co oznaczało wzrost o 9,5 proc. w porównaniu z wynikami za 2007 rok.

"Tygodnik" zaapelował do czytelników o pomoc tydzień temu w związku ze złą sytuacją finansową pisma, co - jak poinformowała redakcja w najnowszym wydaniu - przyniosło efekty. - Na konto Fundacji Tygodnika Powszechnego zaczęły napływać darowizny, zarysowały się perspektywy innych form pomocy. Do ustabilizowania kryzysowej sytuacji jeszcze daleko, ale po upływie tygodnia od publikacji naszego apelu o przyszłości możemy myśleć z optymizmem. Serdecznie dziękujemy - napisał ksiądz Adam Boniecki, redaktor naczelny „Tygodnika” we wstępie do najnowszego numeru.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama