Czytelnicy wspierają "Tygodnik Powszechny"

W swoim najnowszym wydaniu zespół tygodnika dziękuje za darowizny, jakie wpłynęły po apelu o pomoc finansową w związku ze złą sytuacją pisma

Aktualizacja: 12.03.2009 20:23 Publikacja: 12.03.2009 18:50

Czytelnicy wspierają "Tygodnik Powszechny"

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

"Tygodnik" zaapelował do czytelników o pomoc tydzień temu w związku ze złą sytuacją finansową pisma, co - jak poinformowała redakcja w najnowszym wydaniu - przyniosło efekty. - Na konto Fundacji Tygodnika Powszechnego zaczęły napływać darowizny, zarysowały się perspektywy innych form pomocy. Do ustabilizowania kryzysowej sytuacji jeszcze daleko, ale po upływie tygodnia od publikacji naszego apelu o przyszłości możemy myśleć z optymizmem. Serdecznie dziękujemy - napisał ksiądz Adam Boniecki, redaktor naczelny „Tygodnika” we wstępie do najnowszego numeru.

Problemem "Tygodnika" jest nie tylko spadek sprzedaży wpływów z reklam, który dotyka prasę w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Jak tłumaczył Presserwisowi w ubiegłym tygodniu Jacek Ślusarczyk, prezes spółki Tygodnik Powszechny, większość przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży egzemplarzowej i prenumeraty.

- Nie byliśmy w stanie zrealizować założeń budżetu, dlatego zdecydowaliśmy się na taki apel w sytuacji, gdy nie jest jeszcze za późno – mówił Ślusarczyk.Wojciech Kostrzewa, prezes Grupy ITI, do której należy większościowy pakiet udziałów w "Tygodniku" przyznaje "Rz", że tytuł jest nierentowny.

- Przejęliśmy "Tygodnik Powszechny" w najcięższym momencie tego pisma. Naszym celem jest, by nierentowny obecnie tytuł był samowystarczalny, na co była szansa już pod koniec ubiegłego roku. Utrudnia to jednak obecna sytuacja na rynku prasowym: pierwszy kwartał był dla rynku prasy niepomyślny - mówi. Zapewnia jednak, że ITI nie wycofa się z "Tygodnika Powszechnego". - Nawet o tym nie myślimy - mówi Wojciech Kostrzewa.

Medialno-rozrywkowy holding ITI, do którego należy m.in. TVN, Multikino, Wydawnictwo Pascal czy klub sportowy Legia, zainwestował w 49 proc. udziałów "Tygodnika Powszechnego" w kwietniu 2007 roku. W czerwcu 2008 roku zwiększyła udziały do 53 proc. (pozostałe udziały należą do Fundacji "Tygodnik Powszechny").

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" wynosiła w ubiegłym roku 22,1 tys. egz., co oznaczało wzrost o 9,5 proc. w porównaniu z wynikami za 2007 rok.

"Tygodnik" zaapelował do czytelników o pomoc tydzień temu w związku ze złą sytuacją finansową pisma, co - jak poinformowała redakcja w najnowszym wydaniu - przyniosło efekty. - Na konto Fundacji Tygodnika Powszechnego zaczęły napływać darowizny, zarysowały się perspektywy innych form pomocy. Do ustabilizowania kryzysowej sytuacji jeszcze daleko, ale po upływie tygodnia od publikacji naszego apelu o przyszłości możemy myśleć z optymizmem. Serdecznie dziękujemy - napisał ksiądz Adam Boniecki, redaktor naczelny „Tygodnika” we wstępie do najnowszego numeru.

Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku