Reklama

TV Puls nie będzie musiała nadawać programów religijnych

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmiany w koncesji stacji. Mają one umożliwić telewizji skuteczniejszą rywalizację o widza

Aktualizacja: 09.09.2009 18:20 Publikacja: 09.09.2009 18:04

TV Puls nie będzie musiała nadawać programów religijnych

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Właściciele Telewizji Puls - o.o. franciszkanie i Dariusz Dąbski - chcieli, by z koncesji stacji usunąć szczegółowe zapisy o tym, ile Puls ma nadawać programów religijnych oraz rodzinno-chrześcijańskich i zredukować limity czasowe dla programów informacyjnych i publicystycznych. Chodziło o to, by móc uelastycznić ramówkę i bardziej konkurować o widownię.

– To nie jest zmiana tego kalibru co zmiana koncesji na uniwersalną. Tutaj zmieniamy wewnętrzne zapisy wprowadzone do koncesji na naszą prośbę. Jedne programy widzowie oglądają chętniej, inne mniej, niestety programy misyjne mają słabszą oglądalność, a jednocześnie ich produkcja na tak dużą skalę jest dla nas zbyt kosztowna i nie daje dostatecznej swobody w tworzeniu konkurencyjnej ramówki. Ale na widza nie można się obrażać. Oczywiście można rozwiązać problem, puszczając nocne powtórki, ale chyba nie o to chodzi – mówił "Rz" Dariusz Dąbski, prezes i udziałowiec TV Puls po złożeniu wniosku do KRRiT.

Wczoraj KRRiT pozytywnie rozpatrzyła ten wniosek. - W koncesji TV Puls wciąż są wpisane kwoty programowe - wyglądają one podobnie, jak w TV4, czyli są wyższe niż w przypadku pozostałych telewizji - mówi "Rz" Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

TV Puls, która dotychczas musiała przez 4 godziny na dobę nadawać audycje religijne oraz audycje informacyjne i publicystyczne poświęcone tematyce rodzinno-chrześcijańskiej, teraz nie będzie miała w tej kwestii żadnych wytycznych. Z 7 godzin tygodniowo do 3 godzin tygodniowo zmniejszono jej też limit godzin, w czasie której musi nadawać Audycje informacyjne i publicystyczne. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z wczorajszej decyzji KRRiT. Zmiana zapisów programowych odciąża stację, dając jej większe możliwości budowania konkurencyjnej oferty programowej. Wcześniejsze wymogi koncesyjne, mimo że wprowadzone na nasz wniosek, nadmiernie obciążały stację obniżając jej konkurencyjność.

Dzięki tej decyzji nasza działalność stanie się bardziej efektywna. TV Puls jest w dalszym ciągu stacją rodzinną i taką chce pozostać - skomentował Dariusz Dąbski, prezes TV Puls. Stacja wnioskowała o dopisanie do koncesji dwóch nowych obowiązków - teraz przez 3 godziny w tygodniu będzie musiała nadawać programy dokumentalne, a przez 5 godzin w tygodniu - audycje dla rodziny (w tym dla dzieci i młodzieży).

Reklama
Reklama

Zmiany w koncesji to efekt wycofania się ze stacji koncernu News Corp., który chciał stawiać na informacje i publicystykę. Po tym, jak koncern mediowego magnata Ruperta Murdocha wycofał się ze stacji, TV Puls wciąż poszukuje strategicznego inwestora.

Właściciele Telewizji Puls - o.o. franciszkanie i Dariusz Dąbski - chcieli, by z koncesji stacji usunąć szczegółowe zapisy o tym, ile Puls ma nadawać programów religijnych oraz rodzinno-chrześcijańskich i zredukować limity czasowe dla programów informacyjnych i publicystycznych. Chodziło o to, by móc uelastycznić ramówkę i bardziej konkurować o widownię.

– To nie jest zmiana tego kalibru co zmiana koncesji na uniwersalną. Tutaj zmieniamy wewnętrzne zapisy wprowadzone do koncesji na naszą prośbę. Jedne programy widzowie oglądają chętniej, inne mniej, niestety programy misyjne mają słabszą oglądalność, a jednocześnie ich produkcja na tak dużą skalę jest dla nas zbyt kosztowna i nie daje dostatecznej swobody w tworzeniu konkurencyjnej ramówki. Ale na widza nie można się obrażać. Oczywiście można rozwiązać problem, puszczając nocne powtórki, ale chyba nie o to chodzi – mówił "Rz" Dariusz Dąbski, prezes i udziałowiec TV Puls po złożeniu wniosku do KRRiT.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama