Wydatki reklamowe zaczną rosnąć za dwa lata

Wartość rynku reklamy zmniejszy się w tym roku o 8 – 9 proc. – wynika z szacunków domu mediowego Starlink

Publikacja: 19.09.2009 05:17

Wydatki reklamowe zaczną rosnąć za dwa lata

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Najbardziej optymistyczna prognoza zakłada spadek wartości rynku w tym roku o 8,2 proc. – W wariancie pesymistycznym rynek skurczy się o 9,4 proc. – powiedziała wczoraj Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, na spotkaniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Takie spadki oznaczają, że wartość rynku skurczy się do 7,06 – 7,11 mld zł, choć jeszcze w ubiegłym roku łączne wpływy netto mediów z reklam w Polsce sięgały według Starlinka 7,79 mld zł.

Według Kacprzyckiej na wzrost trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. – W ostatnim kwartale roku spadki powinny być już mniejsze niż w poprzednich kwartałach. Nie spodziewam się jednak, żeby w 2010 roku możliwy był wzrost wartości rynku. Wydatki reklamowe zaczną rosnąć dopiero w 2011 roku – mówiła Kacprzycka.

[wyimek]7,1 mld zł do takiego poziomu spadną w tym roku wpływy mediów z reklam w Polsce według Starlinka[/wyimek] Zdaniem Jarosława Świgulskiego, dyrektora generalnego Mars Polska, ważna będzie kondycja finansowa przedsiębiorstw pod koniec roku, bo widać już, że firmy reagowały na kryzysową sytuację zbyt gwałtownie.

– Pod koniec roku może się więc okazać, że wcale nie były one w takiej złej sytuacji, a pod koniec roku fiskalnego może się zdarzyć, że w budżetach firm pozostaną środki, które będą inwestowały w reklamę – mówił Świgulski.

Zdaniem Pawła Kastorego, prezesa grupy Corporate Profiles DDB, mimo informacji o zbliżającej się powolnej stabilizacji na rynku reklamowym w Polsce możemy mieć trudności z szybkim uporaniem się z kryzysem. – Reklamujące się tu firmy są często częścią międzynarodowych sieci, a na rynkach zachodnich wyniki tych firm będą się jeszcze długo odbudowywały – mówił Kastory.

Najbardziej optymistyczna prognoza zakłada spadek wartości rynku w tym roku o 8,2 proc. – W wariancie pesymistycznym rynek skurczy się o 9,4 proc. – powiedziała wczoraj Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, na spotkaniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Takie spadki oznaczają, że wartość rynku skurczy się do 7,06 – 7,11 mld zł, choć jeszcze w ubiegłym roku łączne wpływy netto mediów z reklam w Polsce sięgały według Starlinka 7,79 mld zł.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem