Gadu-Gadu chce być jak Facebook

Komunikator rozbudowuje funkcje społecznościowe. Między GG Network a Naszą-Klasą rozegra się walka o zbudowanie polskiej alternatywy dla Facebooka

Publikacja: 21.10.2009 04:09

Gadu-Gadu chce być jak Facebook

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

W nocy z wtorku na środę GG Network pokazała nową wersję komunikatora Gadu-Gadu, z którego korzysta ok. 10 mln Polaków. Firma zaczęła przekształcać komunikator w serwis społecznościowy.

W GG pojawił się znany np. z Facebooka tzw. strumień, czyli przestrzeń, w której można na bieżąco obserwować i komentować poczynania znajomych. Wkrótce GG udostępni też konto e-mail. Już teraz oferuje gry i przeglądarkę pozwalającą np. przeszukać Google’a bez opuszczania komunikatora.

– Chcemy zagospodarować maksimum czasu, jaki internauci spędzają w sieci – deklaruje Jarosław Rybus, rzecznik GG Network. W tej kluczowej dla reklamodawców konkurencji GG na razie przegrywa z Naszą-Klasą. Jej 11,6 mln realnych użytkowników w lipcu spędziło na stronie średnio 8,5 godziny miesięcznie. Na witrynach GG Network (m.in. portal Gadu-Gadu, Blip.pl) – zaledwie 72 minuty (3,8 mln realnych użytkowników).

Oba serwisy przechodzą zmiany i upodabniają się do siebie. We wrześniu NK uruchomiła serwis Śledzik, podobnie jak GG pozwalający na obserwację znajomych. Zapowiedziała też komunikator NKtalk.

Ikony polskiego Internetu szukają sposobu na rywalizację z zyskującym w Polsce popularność amerykańskim Facebookiem, którego używa ok. 1,6 mln Polaków (w sumie ok. 300 mln osób na świecie). Jego główny atut to bogactwo aplikacji i funkcji, których nie ma w polskich serwisach.

GG Network nie ujawniła, ile kosztowały zmiany w komunikatorze GG. Pracował nad nimi zespół ponad 200 osób.

W nocy z wtorku na środę GG Network pokazała nową wersję komunikatora Gadu-Gadu, z którego korzysta ok. 10 mln Polaków. Firma zaczęła przekształcać komunikator w serwis społecznościowy.

W GG pojawił się znany np. z Facebooka tzw. strumień, czyli przestrzeń, w której można na bieżąco obserwować i komentować poczynania znajomych. Wkrótce GG udostępni też konto e-mail. Już teraz oferuje gry i przeglądarkę pozwalającą np. przeszukać Google’a bez opuszczania komunikatora.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?