Reklama
Rozwiń

Wylać w Internecie żale na pracodawcę

Specjalne serwisy z opiniami o pracodawcach nie zrobiły u nas kariery, ale w sieci bez trudu można znaleźć oceny wielu firm. Przeważnie negatywne

Aktualizacja: 18.03.2010 09:08 Publikacja: 16.03.2010 20:06

Prawie połowa zamieszczonych w sieci wypowiedzi o pracodawcach była negatywna, a pozytywny ton miał

Prawie połowa zamieszczonych w sieci wypowiedzi o pracodawcach była negatywna, a pozytywny ton miał tylko co dziesiąty wpis

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Ta firma jest chora. Zielone światło mają tu podlizywacze, donosiciele, przytakiwacze. Niestety, zarządzanie mamy na poziomie amatorskim" – to niektóre z opinii, jakie można znaleźć w internetowych dyskusjach na temat dużych, znanych spółek.

Choć specjalistyczne serwisy poświęcone pracodawcom dopiero u nas raczkują (część z nich likwiduje się wkrótce po starcie), w sieci można natrafić na opinie o prawie każdej firmie. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce jej nazwę, by wśród wyników pojawiło się przynajmniej kilka pracowniczych opinii. Przeważnie krytycznych.

Potwierdza to analiza dyskusji na pracowniczych forach w polskim Internecie, którą przygotowała firma doradcza RR Communication Consulting. Według jej wyliczeń prawie połowa zamieszczonych w sieci wypowiedzi była negatywna, a pozytywny ton miał tylko co dziesiąty wpis.

[wyimek][b]44 proc.[/b] wypowiedzi na pracowniczych forach to negatywne komentarze[/wyimek]

Ta fala krytyki w anonimowych dyskusjach w sieci nie dziwi Romana Rostka, szefa RR Communication Consulting. Jego zdaniem to naturalne, że na forach, nie tylko pracowniczych, przeważają skrajne oceny. Do wyrażenia opinii skłaniają nas przecież emocje – w polskich realiach z reguły negatywne. Jak wynika z analizy, krytyczne opinie dominują w komentarzach dotyczących planów i strategii firm, kadry kierowniczej, wewnętrznych procedur oraz współpracowników (ci są zresztą głównym tematem dyskusji na forach). Negatywny ton przeważa też w opiniach o wynagrodzeniach, awansach i związkach zawodowych.

Jak zapobiegać praniu firmowych brudów na forach, gdzie mają dostęp dziennikarze, konkurenci i kandydaci szukający informacji o pracodawcy? Warto rozwijać wewnętrzne narzędzia dialogu, w tym badania opinii pracowników oraz firmowy intranet. To niełatwe, bo nie tylko trzeba zapewnić anonimowość, ale i umiejętnie zachęcać do dyskusji. – Gdy w firmie są większe zmiany, restrukturyzacja, trzeba się liczyć z tym, że ludzie będą chcieli ponarzekać. Jeśli jednak mają wewnętrzne narzędzia do dialogu, rośnie szansa, że nie wyjdą z żalami na zewnątrz – ocenia Roman Rostek. [ramka][b][link=http://kariera.pl] A czy Ty szukasz nowej pracy?[/link] | [link=http://kariera.pl/konkurs-poniedzialek]KONKURS![/link][/b][/ramka]

Ta firma jest chora. Zielone światło mają tu podlizywacze, donosiciele, przytakiwacze. Niestety, zarządzanie mamy na poziomie amatorskim" – to niektóre z opinii, jakie można znaleźć w internetowych dyskusjach na temat dużych, znanych spółek.

Choć specjalistyczne serwisy poświęcone pracodawcom dopiero u nas raczkują (część z nich likwiduje się wkrótce po starcie), w sieci można natrafić na opinie o prawie każdej firmie. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce jej nazwę, by wśród wyników pojawiło się przynajmniej kilka pracowniczych opinii. Przeważnie krytycznych.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji