Spadające wyniki "Przekroju", "Forum" i - minimalnie - "Polityki" zrównoważyły z nawiązką wzrosty sprzedaży pozostałych tytułów - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Najbardziej - ponad dwukrotnie - wzrosła średnia sprzedaż "Gazety Polskiej". Zwiększyła się z 24,3 tys. egz. rok wcześniej do 63,6 tys. egz. w lipcu tego roku. Ze spadków wydobył się też "Wprost" pod rządami nowego redaktora naczelnego Tomasza Lisa, który kieruje magazynem od końca maja. Jego sprzedaż w lipcu wzrosła rok o 14,6 proc., do 106,8 tys. egz.

O 12,7 proc., do 334 tys. egz. zwiększyła się też sprzedaż publikującego przedruki z polskiej prasy "Tygodnika Angora". Pozostałe tytuły z czołówki tygodników opinii, które odnotowały wzrosty sprzedaży rok do roku, to "Przegląd" (wzrost o 7,3 proc., do 24,3 tys. egz.), "Gość Niedzielny" (wzrost o 4 proc., do 132,6 tys. egz.), "Tygodnik Powszechny" (wzrost o 3,7 proc., do 19,2 tys. egz.) oraz "Newsweek Polska" (wzrost 1,1 proc., do 114,4 tys. egz.).

Największy spadek sprzedaży dotknął "Przekrój" - jego wynik wynosił 47,3 tys. egz. i był w lipcu gorszy niż rok wcześniej aż o 24,2 proc. Sprzedaż publikującego przedruki z prasy zagranicznej "Forum" wynosiła 17,1 tys. egz., o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a sprzedaż "Polityki" spadła tylko minimalnie, bo o 0,3 proc., do 143 tys. egz.