Reklama

France Telecom przejmuje marokańskiego Meditela

Francuski gigant za 640 mln euro kupił 40 proc. udziałów drugiego, największego operatora telekomunikacyjnego w Maroku

Publikacja: 21.09.2010 23:38

Stephane Richard, prezes France Telecom

Stephane Richard, prezes France Telecom

Foto: Bloomberg

Prezes France Telecom, Stephane Richard na konferencji prasowej w Rabacie poinformował o transakcji zaznaczając, że docelowo jego spółka chce w ciągu pięciu lat zwiększyć udział w Meditelu do 49 proc. Richard powiedział również, że jest to pierwszy krok na drodze rozwoju firmy poza Europą.

- Planujemy dokupić kolejne 5 proc. udziałów w Meditelu w 2011 roku, a do 2015 roku zwiększyć udziały w spółce do 49 proc. – poinformował Richard.

W ten sposób France Telecom realizuje swój plan ekspansji na rynkach wschodzących.

- Kolejnym celem jest wprowadzenie Meditela na giełdę w Casablance w przyszłym roku. Ale w tej kwestii ostateczna decyzja należy do pozostałych akcjonariuszy – dodał prezes.

Francuska spółka to trzecie największe przedsiębiorstwo telekomunikacyjne w Europie. Jest większościowym udziałowcem polskich firm TP S.A. i pośrednio PTK Centertel poprzez udziały w TP S.A.. Firma jest również właścicielem marki telefonii komórkowej Orange.

Reklama
Reklama

W kwietniu Stephane Richard zapowiadał, że France Telecom zainwestuje prawie 7 mld euro w przedsięwzięcia w Afryce i na Bliskim Wschodzie w okresie najbliższych pięciu lat. Informował wówczas, że wzrost aktywności w Afryce i na Bliskim Wschodzie nastąpi dzięki zakupowi licencji lub aktywów, które w pewnych przypadkach mogą obejmować kilka krajów.

Inwestycje właściciela TP SA są częścią planu mającego na celu podwojenie przychodów firmy na rynkach wschodzących. Obecnie wynoszą one około 3,3 mld euro obrotów największej spółki telekomunikacyjnej Francji czyi około 7 proc. całkowitej sprzedaży szacowanej na poziomie 46 mld euro.

Prezes France Telecom, Stephane Richard na konferencji prasowej w Rabacie poinformował o transakcji zaznaczając, że docelowo jego spółka chce w ciągu pięciu lat zwiększyć udział w Meditelu do 49 proc. Richard powiedział również, że jest to pierwszy krok na drodze rozwoju firmy poza Europą.

- Planujemy dokupić kolejne 5 proc. udziałów w Meditelu w 2011 roku, a do 2015 roku zwiększyć udziały w spółce do 49 proc. – poinformował Richard.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama