Od stycznia TVN będzie sprzedawać reklamy także w stacjach, które do niego nie należą. Pierwszymi klientami biura Premium TV zostały TV Puls i spółka 4fun Media, do której należą kanały 4fun.tv i rebel.tv współpracujące dotychczas z domem sprzedaży reklam w kanałach tematycznych At Media. – Nasza współpraca z At Mediami układała się dobrze, ale jesteśmy małą firmą, a Premium TV daje nam możliwość współpracy z TVN także na innych płaszczyznach. Grupa TVN to także Onet, platforma „n”, duża stacja telewizyjna i jej produkcje. My, jako firma, która chce się rozwijać, jesteśmy bardzo zainteresowani taką współpracą – tłumaczy Ewa Czekała, prezes 4fun Media. Jak dodaje, chodzi np. o korzystanie z produkcji TVN.

Branża w ruchu TVN widzi głównie próbę osłabienia At Mediów, które w roku boomu na kanały tematyczne (według Starlinka zagarną one w tym roku 18 proc. całego rynku reklamy telewizyjnej), wciąż nie mają silnego rywala – konkurencyjne biuro Discovery Media Polska sprzedaje głównie reklamy w kanałach z własnego portfolio i łącznie obsługuje osiem stacji, podczas gdy AT Media – ponad 50. – Uruchamiając nową usługę, TVN będzie miał większą kontrolę nad tym, co się dzieje na rynku – uważa Jacek Dzięcielak, prezes domu mediowego MPG. Podobnie uważa Piotr Grzybowski, analityk DI BRE: – Finansowo dla TVN to nie jest to wielkie przedsięwzięcie. Uzasadnione jest ono jednak z punktu widzenia odebrania At Mediom części ruchu na rynku – mówi.

Maria Wajda, dyrektor zarządzająca At Mediów, nie traktuje startu Premium TV jako działania skierowanego przeciw swojej firmie. – Odbieramy je jako próbę obrony przez TVN dawnego ładu na rynku reklamy telewizyjnej. W tym roku stacja TVN straciła 1,7 punktu procentowego udziału w rynku reklamy telewizyjnej (liczonego jako udział w sprzedanych kontaktach z widownią). Nawet wzrost udziału własnych stacji tematycznych nie zrekompensował tej straty. Dlatego TVN nagle podjął próbę pozyskania obsługi reklamowej kanałów spoza własnej struktury – uważa. TVN nie odpowiedział na pytania o oczekiwania, jakie ma względem Premium TV.

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki[mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail][/i]