Polskie agencje wyróżnione w raporcie Holmes Group

W prestiżowym dla branży public relations raporcie amerykańskiej Holmes Group znalazło się siedem polskich agencji

Publikacja: 01.04.2011 03:38

Oprócz analizy rynku usług public relations (PR) i sytuacji w największych agencjach, raport wymienia także te mniejsze, które warto wyróżnić w danym roku.

W najnowszym dokumencie za 2010 r. obejmującym działalność firm PR w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) znalazło się miejsce dla siedmiu polskich agencji. Dostały pochwały zwłaszcza za wzrost przychodów w trudnym na rynku roku. Agencja Ciszewski PR za 30-proc. wzrost, gdy większość rynku firm odnotowała taki sam lub gorszy wynik.

– Zamknęła rok z 50 pracownikami i tzw. income fee (stałe wpływy uzyskiwane za działalność komunikacyjną) na poziomie 2,3 mln euro, co czyni z niej na rozdrobnionym polskim rynku prawdopodobnie największą firmę PR – konkludują autorzy raportu.

Wymieniają też firmę First PR, która – w przeciwieństwie do konkurencji – nie oferuje np. usług reklamowych, co w czasie kryzysu, gdy budżety na takie działania były w firmach ograniczane, pozwoliło jej czuć się na rynku stabilnie.

60 proc. wzrosły wpływy agencji Partner of Promotion w 2010 roku

Agencja On Board została z kolei wyróżniona za ekspansję w trudnych czasach – połączyła się z agencją reklamową San Markos, otworzyła agencję interaktywną Think Kong i wspólnie z PBS DGA zaczęła publikować branżowe raporty.

Za wysokie wpływy (3,4 mln dol.) i ich mocny wzrost (60 proc.) wyróżniono Partner of Promotion. Solski Burson-Marsteller za 50-proc. wzrost przychodów (do 1 mln euro), a agencję Profile, skupiającą dużą część działalności na pracach dla sektora publicznego, raport wymienia m.in. dlatego, że w ostatnich latach odnotowała silne zwyżki usług dotyczących działań kryzysowych i CSR. United PR dostał dobre noty za 12 proc. wzrostu przychodów.

Oprócz analizy rynku usług public relations (PR) i sytuacji w największych agencjach, raport wymienia także te mniejsze, które warto wyróżnić w danym roku.

W najnowszym dokumencie za 2010 r. obejmującym działalność firm PR w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) znalazło się miejsce dla siedmiu polskich agencji. Dostały pochwały zwłaszcza za wzrost przychodów w trudnym na rynku roku. Agencja Ciszewski PR za 30-proc. wzrost, gdy większość rynku firm odnotowała taki sam lub gorszy wynik.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem