Reklama

Polskie agencje wyróżnione w raporcie Holmes Group

W prestiżowym dla branży public relations raporcie amerykańskiej Holmes Group znalazło się siedem polskich agencji

Publikacja: 01.04.2011 03:38

Oprócz analizy rynku usług public relations (PR) i sytuacji w największych agencjach, raport wymienia także te mniejsze, które warto wyróżnić w danym roku.

W najnowszym dokumencie za 2010 r. obejmującym działalność firm PR w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) znalazło się miejsce dla siedmiu polskich agencji. Dostały pochwały zwłaszcza za wzrost przychodów w trudnym na rynku roku. Agencja Ciszewski PR za 30-proc. wzrost, gdy większość rynku firm odnotowała taki sam lub gorszy wynik.

– Zamknęła rok z 50 pracownikami i tzw. income fee (stałe wpływy uzyskiwane za działalność komunikacyjną) na poziomie 2,3 mln euro, co czyni z niej na rozdrobnionym polskim rynku prawdopodobnie największą firmę PR – konkludują autorzy raportu.

Wymieniają też firmę First PR, która – w przeciwieństwie do konkurencji – nie oferuje np. usług reklamowych, co w czasie kryzysu, gdy budżety na takie działania były w firmach ograniczane, pozwoliło jej czuć się na rynku stabilnie.

60 proc. wzrosły wpływy agencji Partner of Promotion w 2010 roku

Reklama
Reklama

Agencja On Board została z kolei wyróżniona za ekspansję w trudnych czasach – połączyła się z agencją reklamową San Markos, otworzyła agencję interaktywną Think Kong i wspólnie z PBS DGA zaczęła publikować branżowe raporty.

Za wysokie wpływy (3,4 mln dol.) i ich mocny wzrost (60 proc.) wyróżniono Partner of Promotion. Solski Burson-Marsteller za 50-proc. wzrost przychodów (do 1 mln euro), a agencję Profile, skupiającą dużą część działalności na pracach dla sektora publicznego, raport wymienia m.in. dlatego, że w ostatnich latach odnotowała silne zwyżki usług dotyczących działań kryzysowych i CSR. United PR dostał dobre noty za 12 proc. wzrostu przychodów.

Oprócz analizy rynku usług public relations (PR) i sytuacji w największych agencjach, raport wymienia także te mniejsze, które warto wyróżnić w danym roku.

W najnowszym dokumencie za 2010 r. obejmującym działalność firm PR w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) znalazło się miejsce dla siedmiu polskich agencji. Dostały pochwały zwłaszcza za wzrost przychodów w trudnym na rynku roku. Agencja Ciszewski PR za 30-proc. wzrost, gdy większość rynku firm odnotowała taki sam lub gorszy wynik.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama