Agora weryfikuje w dół prognozy dla rynku reklamy

Agora miała w pierwszym kwartale 6,1 mln zł zysku. Mediowa grupa zweryfikowała w dół swoje prognozy dla rynku reklamy na ten rok

Publikacja: 13.05.2011 09:53

Agora weryfikuje w dół prognozy dla rynku reklamy

Foto: ROL

Wydawca „Gazety Wyborczej" odnotował w I kwartale zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej na poziomie 6,1 mln zł. To o 71,9 proc. mniej niż rok wcześniej w ty, samym okresie.

Zysk operacyjny mediowej grupy wyniósł 10,2 mln zł, o 38,9 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 32,2 mln zł (spadek rok do roku o 11,5 proc.).

Przychody grupy zwiększyły się rok do roku o 19,2 proc. do 295,8 mln zł, głównie z uwagi na rosnące przychody segmentu kinowego (do Agory należy Helios SA). Wpływy ze sprzedaży reklam spadły o 0,9 proc. do 157,8 mln zł.

Według jej szacunków wydatki na całym rynku reklamy wyniosły  w I kw. 1,7 mld zł (wzrost o 2,5  proc.).

Wyniki są nieco gorsze od oczekiwań analityków. Konsensus agencji Reutera zakładał wynik netto na poziomie 8 mln zł, operacyjny w wysokości 11 mln zł, a EBITDA na poziomie 33 mln zł.

Mediowa grupa zweryfikowała jednak swoje szacunki dla reklamowego rynku na ten rok podane w lutym tego roku, bo w I kw. reklamodawcy zachowali jej zdaniem bowiem dużą ostrożność w planowaniu budżetów reklamowych.

- To, co się wydarzyło w I kwartale, zaskoczyło nas wszystkich. Rynek reklamy wzrósł zaledwie o 2,5 proc. - powiedzial Piotr Niemczyck, prezes Agory, na porannej telekonferencji dla mediow.

Cały rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 3-5 proc., a nie o 6-7 proc., jak wcześniej podawała. Rynek reklamy telewizyjnej zwiększy się w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3-5 proc., a nie o 6-8 proc. Wydatki na reklamę internetową szacowane są tak samo, jak w lutym – ich wzrost wyniesie 13-15 proc.

Pogłębią się natomiast spadki w prasie codziennej i magazynach. Wcześniejsza prognoza mówiła  spadku wpływów z reklam w gazetach na poziomie 3-5 proc., obecna: o spadku na poziomie 7-9 proc.  Wpływy magazynów skurczą się natomiast rok do roku według Agory o 1-3 proc., a nie wzrosną o maksymalnie 2 proc. Reklama zewnętrzna może zyskać 2-4 proc. (przy wcześniejszych szacunkach wzrostu na poziomie 5-6 proc.), a kinowa: o 6-8 proc. (wcześniejsze szacunki podawały 11-13 proc.). Szacunki dla wzrostu wpływów reklamowych z radia pozostały niezmienione na poziomie 3-5 proc.

Agora podtrzymuje swoje plany akwizycyjne.

- Mając dobrą ekspozycję finansową chcemy się w tym roku rozwijać zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i akwizycje - powiedział Piotr Niemczycki na telekonferencji dla mediów.

Na koniec I kwartału 201 roku spółka miała 172,7  mln zł wolnych środków pieniężnych, o 19,5 proc. więcej niź rok wcześniej. Pytany przez dziennikarzy, jak prawodopodone są w tym roku akwizycje, odpowiedział jednak, że trudno to określić.  - W każdej takiej transakcji musi być oczywiście kupujący i sprzedający. Kupujacy jest, ale nie zawsze mamy sprzedającego. Poza tym takie transakcje zawsze wiążą się z negocjacjami - dodał Niemczycki.

Wydawca „Gazety Wyborczej" odnotował w I kwartale zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej na poziomie 6,1 mln zł. To o 71,9 proc. mniej niż rok wcześniej w ty, samym okresie.

Zysk operacyjny mediowej grupy wyniósł 10,2 mln zł, o 38,9 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 32,2 mln zł (spadek rok do roku o 11,5 proc.).

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie