Wydawca „Gazety Wyborczej" odnotował w I kwartale zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej na poziomie 6,1 mln zł. To o 71,9 proc. mniej niż rok wcześniej w ty, samym okresie.
Zysk operacyjny mediowej grupy wyniósł 10,2 mln zł, o 38,9 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 32,2 mln zł (spadek rok do roku o 11,5 proc.).
Przychody grupy zwiększyły się rok do roku o 19,2 proc. do 295,8 mln zł, głównie z uwagi na rosnące przychody segmentu kinowego (do Agory należy Helios SA). Wpływy ze sprzedaży reklam spadły o 0,9 proc. do 157,8 mln zł.
Według jej szacunków wydatki na całym rynku reklamy wyniosły w I kw. 1,7 mld zł (wzrost o 2,5 proc.).
Wyniki są nieco gorsze od oczekiwań analityków. Konsensus agencji Reutera zakładał wynik netto na poziomie 8 mln zł, operacyjny w wysokości 11 mln zł, a EBITDA na poziomie 33 mln zł.