Tylko o 2,4 proc. zwiększą się w tym roku w porównaniu z rokiem 2010 wydatki na reklamę w Polsce – szacuje grupa domów mediowych ZenithOptimedia Group Polska.

To szacunki niższe niż np. wcześniej podawane przez dom mediowy Starlink (który mówił o ok. 5-proc. wzroście w tym roku, do 7,7 mld zł). Według ZOG najszybciej będą rosły oczywiście wydatki na Internet (mają być o 15,4 proc.wyższe niż rok wcześniej). Rynek reklamy telewizyjnej ma wzrosnąć o 2,6 proc., kino o 5,8 proc., a radio o 5,3 proc. Czasopisma według prognoz stracą 6,1 proc., dzienniki 8,1 proc., a reklama zewnętrzna 2,9 proc. – W 2012 roku znaczący wpływ na rosnące inwestycje w telewizji i Internecie będzie miało Euro 2012. Będą one związane z dużą ilością relacji z poszczególnych imprez oraz zwiększoną aktywnością reklamodawców powiązanych z branżą sportową. Przewiduje się, że zwyżka wartości polskiego rynku reklamy w 2012 roku wyniesie 5,6 proc. – komentuje Jakub Potrzebowski, prezes ZOG Polska. Rok później, w 2013 roku, wzrost polskiego rynku reklamy też będzie zdaniem ZOG umiarkowany, ma wynieść 4,5 proc.