Wzrost zysków Agory

W drugim kwartale roku Agora miała 21,70 mln zł zysku netto wobec 20,20 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 7,4 proc.

Publikacja: 12.08.2011 09:21

Wzrost zysków Agory

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski Krzysztof Skłodkowski

Mediowa grupa zaraportowała wyniki za II kwartał znacznie powyżej oczekiwań analityków i podniosła prognozy dla reklamowego rynku w radiu i Internecie

Szybciej wzrosły rok do roku nie tylko jej przychody, ale zwiększyły się i zyski, podczas gdy  analitycy ankietowani przez „Rz" spodziewali się spadku wyniku operacyjnego i netto.

Przychody Agory wzrosły w II kwartale rok do roku o 13,5 proc. do 319,3 mln zł, podczas gdy konsensus analityków odpytywanych przez „Rz" zakładał wzrost o 10,7 proc.

Zysk operacyjny zwiększył się o 9,5 proc. do 26,4 mln zł przy oczekiwanym jego spadku rok do roku o 17,1 proc. do 20 mln zł, a zysk netto był wyższy niż rok wcześniej o 7 proc. do 21,5 mln zł, choć oczekiwano jego spadku o 26,4 proc.

Także EBITDA (zysk prze wypadła lepiej od oczekiwań. Wyniosła 52,3 mln zł, czyli wzrosła o aż o 20,2 proc., a analitycy spodziewali się jej spadku  o 2,8 proc.

Grupa skorygowała w górę swoje prognozy dla reklamy w radiu i Internecie, podtrzymując estymacje dla całego rynku – jej zdaniem wzrośnie on w tym roku 3-5 proc. - Po analizie sytuacji na rynku reklamy w pierwszym półroczu 2011 r. spółka szacuje, że wartość wydatków na reklamę w radio wzrośnie o 7-9 proc. w 2011 r. (poprzedni szacunek zakładał wzrost na poziomie 3-5 proc. w 2011 r.). W przypadku Internetu spółka zdecydowała się poszerzyć przedział możliwego wzrostu wartości budżetów reklamowych realizowanych w Internecie w 2011 r. z 13 -15 proc. na 13-17 proc. -  podała firma w raporcie.

Wydatki na reklamę w II kwartale szacuje w Polsce na 2,2 mld zł, czyli na o prawie 6,5 proc.  więcej niż rok wcześniej. Internet wzrósł jej zdaniem o ponad 25 proc., W radiu wzrost szacuje na 17 proc., a w telewizji na 6 proc., głównie dzięki większym wydatkom na reklamy w stacjach tematycznych. Wydatki na reklamę kinową zwiększyły się jej zdaniem w II kwartale rok do roku o 18,5 proc., a na reklamę zewnętrzną: o prawie 1,5 proc. mniej niż w drugim kwartale 2010 r. Reklamowe wpływy prasy codziennej spadły natomiast prawie 9 proc., a w magazynach o ponad 2,5 proc.

W całym pierwszym półroczu wartość wydatków reklamowych w Polsce według Agory wzrosła o ponad 4,5 proc. do  3,9 mld zł.

Spółka podtrzymała swoje plany akwizycyjne.  Na koniec czerwca miała środki pieniężne w wysokości 331,9 mln zł.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem